anoniem Geplaatst: 15 januari 2003 Delen Geplaatst: 15 januari 2003 Ik heb een probleem met een redhat 7.2 systeem, deze wil niet normaal meer starten. Wij wilden hem opnieuw starten en toen traden er problemen op. Het bestandssysteem bleek geheel intact. Maar als wij hem wilden starten dan gaf hij als fout "read only file system". Dan drukte wij op ctrl+c en kregen we bij iedere daemon die wij wilden starten deze foutmelding. Hij kan ook niet schrijven in /tmp. Dus denk ik dat deze computer niet kan schrijven op / bestandssysteem. Het lijkt of dat hij hem niet goed kan mounten. Het gevolg hiervan is dat hij geen daemon kan starten omdat ze niet kunnen schrijven in /tmp en ook niet in /var dus eigenlijk nergens kan hij schrijven, alleen maar lezen. Dus het lijkt dat alles goed gaat, maar hij kan niet schrijven en dus loopt hij vast en geeft hij foutmeldingen omdat hij geen tijdelijke bestanden kan aanmaken. Mijn vraag is: weet iemand hoe ik het kan veranderen dat hij ook kan schrijven? En dus normaal opstart? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2003 tik voor het booten in dat je in init 1 wil booten, negeer foutmeldingen en mount je hd waar ook /etc staat vervolgens pas je /etc/fstab zo aan dat je wel rw hebt mocht dit niet lukken dan moet je met je opstart diskette booten en dan fstab aanpassen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen