Ga naar inhoud

Upgrade Mandrake 8.1 naar 9.0: cd-writer foetsie


anoniem

Aanbevolen berichten

Mandrake 8.1 met een heleboel programma's (o.a. cd-writer) aan de praat gekregen, voor vermiste floppy-device een patch gevonden. Ligt er in de winkel een tijdschrift met MDK9.0 en die heeft KDE3 en OO 1.0.1 (ook NL). CD erin en opstarten maar. Upgraden? waarom ook niet. In een mum heb ik een nieuwe KDE en al mijn programma's. OO NL heb ik nog niet in NL aan de praat en ook Xine lukt nog niet (Oggle draait nog steeds), maar de floppy vindt ie probleemloos. Bij toeval ontdek ik dat mijn CD-writer niet meer herkend wordt. properties van het device zijn echter niet veranderd. Voordat ik u handmatig eea ga proberen te repareren denk ik er over MDK 9.0 gewoon helemaal nieuw te installeren. Met versie 8.0 naar 8.1 had ik daar ook goede ervaringen mee. Bijna alle problemen met herkennen van hardware losten zich op, terwijl opnieuw draaien harddrake niet hielp. Zijn er meer mensen die na de upgrade hun CD-writer niet meer konden benaderen? en wat was toen een (snele) oplossing? :oops:
Link naar reactie
[quote:a5bd016062="danieldk"]Mijn oplossing zou zijn hdc=ide-scsi aan de kernel doorgeven, waarin je hdc vervangt met de devicenaam van de cd schrijver. Vervolgens moet je even kijken of de ide-scsi module geladen wordt.[/quote:a5bd016062] Aan de kernel doorgeven doe ik door: .. Als de ide-scsi module niet geladen wordt, dan doe ik: ... Met wat gepuzzel kom ik daar dan mogelijk wel uit. Onder 8.1 werkte het wel en dat vind ik zo vreemd. 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...