Ga naar inhoud

Installatie Netwerkkaart in Red Hat 8.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit is wat er staat in de Readme.txt van de netwerkkaart: If your Linux kernel is any new version above than 2.4.5 (included) and it is a new installation, you can configure the kernel by following console commands to enable the driver for 100/10M Ethernet PCI Adapter. #/usr/src/menuconfig Enable the option of "Myson MTD-8XX PCI Ethernet support" in "Ethernet (10 or 100 M bit)" of "Network device support" as a loadable module or system default module. #make dep #make clean #make bzImage #cp /usr/src/linux-2.4.X/arch/i386/boot/bzImage /boot Then, edit /etc/lilo.conf, run "/sbin/lilo", and then reboot your Linux system. After new kernel has been rebooted, it will automatically load the driver for this adapter. Ik heb alles gedaan tot hier : Then, edit /etc/lilo.conf, run "/sbin/lilo", and then reboot your Linux system. After new kernel has been rebooted, it will automatically load the driver for this adapter. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen
Link naar reactie
wat ik uit je verhaal begrijp is dat ze willen dat je de bestaande driver in Redhat meecompileerd met je kernel. Volgens mij hoeft dat niet, als RH kernelondersteuning biedt voor deze netwerkkaart is het aannemelijk dat die ook is meegecompileerd. Heb je al gekeken of [b:c53ae6b63e]netconfig[/b:c53ae6b63e] de kaart herkend?? Max
Link naar reactie
Een applicatie open je door de naam ervan achter een prompt te typen. In jouw geval dus [b:b551f98753]netconfig[/b:b551f98753] Network Configuraion kan hem idd zijn (heb zelf geen RH :) ) Die heeft geen nieuwe kaart gevonden? dan kun je hem installeren zoals je eerder aangaf. wat je moet doen is in lilo een nieuwe Linux-kernel opgeven. Hoe doe je dat? Zet het bestand bzImage dat je via de README hebt gemaakt in de map /boot Open het bestand /etc/lilo.conf als root in een editor, bijv. gedit. Vul in dit bestand de gegevens in die nodig zijn om de nieuwe kernel te starten. Dat zijn bijv. deze gegevens: [b:b551f98753] image = /boot/bzImage root = /dev/hda13 label = Linux2 [/b:b551f98753] zorg bij [b:b551f98753]image[/b:b551f98753] ervoor dat het kernelbestand incl hoofdletters juist wordt geschreven. org bij [b:b551f98753]root[/b:b551f98753] ervoor dat de juiste partitie wordt gekozen, kijk even bij deze instelling die al in lilo.conf staat voor het opstarten van je huidige configuratie. zorg bij [b:b551f98753]label[/b:b551f98753] ervoor dat de labelnaam uniek is, en voor jouw herkenbaar.. Sla nu het bestand op (maak evt eerst een backup van het oude bestand, je weet maar nooit..) en voer als root het volgende commando uit: [b:b551f98753]/sbin/lilo[/b:b551f98753] lilo geeft vervolgens als uitvoer de in het bestand gevonden configuraties. Let op! je moet wel lilo als boormanager hebben, en geen grub!! Voor de configuratie van grub verwijs ik je graag naar iemand anders door ;) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...