anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Hoi, Ik heb nu sinds een tijd een Linux-bak (RH 7.3 met webmin maar zonder X-windows) met Samba die als fileserver dient voor mijn w2k clients. Die w2k clients hebben nu een eigen home dir op die fileserver en ze kunnen in andere directories bij een verzameling andere bestanden en mp3's. Nu heb ik recentelijk een van mijn w2k machines met een extra harde schijf voorzien van RH7.3 met Ximian Gnome. Werkt perfect (wordt er echt heel blij van). Nu vroeg ik me af kan ik met deze nieuwe Linux client ook die Samba filserver kan benaderen op dezelfde manier waarop ik dat nu met die w2k clients kan. Weet iemand of dit kan? En zo ja hoe? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Ja mbv. smbclient kun je de shares bekijken maar handiger is om mbv. nfs de betreffende shares te "delen " simpel in /etc/exports zetten met de juiste parameters en tijdens booten van je RH-bak kun je ze mounten. Dit werkt ff makkelijker en stabieler dan samba Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Ik zou wat betreft Linux > Linux zeker voor NFS en niet voor Samba. Het is veel sneller, makkelijker en stabieler. Als je met samba wilt werken, omdat je die al hebt opgezet, kan je in het bestand /etc/fstabs een regel toevoegen zodat hij bij het opstarten automatisch je systeem in orde maakt met de netwerkshares. Ik weet zo niet welke regels dat precies zijn, maar dat heb je met even googlen zo gevonden denk ik. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Jullie hebben me overtuigd, ik wist niet af van het bestaan van NSF, ik ga het dan liever met NFS doen. Ik zie dat dit meegeinstalleerd is op de server, alleen wordt 'ie nog niet gestart met booten. Dus dat automatisch starten zal ik eerst doen. Bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Het is helemaal gelukt met dat NFS, wat een gouden tip zeg. Waar ik met Samba echt weken heb zitten ploeteren om het echt te krijgen zoals gewenst was, had ik NFS binnen twee uur geregeld. Okay, ik had nog een oude RH 5.2 installatie handleiding waar ik een duidelijk stukje vond over hoe je NFS kan inzetten, en jullie postings en Webmin deden de rest, maar toch. Het werkt als een tierelier. Thanks guys! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen