anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Aangezien ik nu in een punt zit waarin ik een richting aan mij leven wil geven, vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen welke weg ik moet bewandelen om een linux-expert te worden (op papier dan). Zelf wil ik linux-coach/instructeur/installeerder worden. Zelf heb ik al veel ervaring (prive), dus het lijkt me niet zo ingewikkeld om een basis-certificaat oid te bemachtigen. Het geld zal het grootste probleem zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Zoek dan gelijk wel een certificaat dat de it-wereld wat zegt... LPI of RHCE. Dan heb je er ook wat aan. LPI heeft het grote voordeel dat het distributie-onafhankelijk (RHCE is van RedHat) is en op 3 (geloof ik) nivo's zit. Wellicht is LPI-1 wel verstandig dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 LPI zit ook op 3 niveau's en de toetsen worden door heel Nederland gegeven. Bij de hcc is er een zeer goede studiegids te koop voor het level1 examen (van Oikos Soft). Een examen kost 100 Dollar. Kijk voor meer informatie op [url]http://www.lpi.org[/url] (Linux Professional Institute) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 en zegt CompTIA jullie wat. Dat kwam ik tegen bij nti.nl. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Heb ik gezien ja.... lijkt me eerlijk gezegd niet erg goed... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Dirksen biedt ook Linux cursussen aan. LINUX gebruiker LINUX systeembeheerder 1 - LINS1 LINUX systeembeheerder 2 -LINS2 De laatste twee Leiden op voor certificaat LPI level 1. Heeft iemand hier ervaring mee? Lion :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Not me.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Opzich een nobel, boeiend en te prijzen initiatief, maar hoe zit het met de vraag naar dergelijk personeel? In de toekomst zal de vraag ongetwijfeld groeien, maar hoe is de huidige situatie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 [quote:e1bbaab8e1="water"]Opzich een nobel, boeiend en te prijzen initiatief, maar hoe zit het met de vraag naar dergelijk personeel? In de toekomst zal de vraag ongetwijfeld groeien, maar hoe is de huidige situatie?[/quote:e1bbaab8e1] Ik denk dat dit als laatste stuk in de IT nog een groeimarkt is. oa. Bitwizard heeft vanwege het vele werk dat ze steeds meer krijgen personeel aangenomen :D En je hoort toch steeds meer bedrijven (MKB) die van de MS servers afstappen en deze vervangen door Linux, dus werk is er wel en ik (persoonlijk) verwacht in die hoek alleen maar meer werk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen