Ga naar inhoud

DBase applicaties vervangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een sportverenigig hou ik van de leden bij welke tijden op individuele nummers geklokt zijn. Ik doe dit in een spreadsheet, waarbij ik bij hou: geslacht, startnummer, naam, wedstrijdonderdeel, tijd, datum en plaats en nog wat bijzonderheden. bv j / 123ab / Jan Klaasen / 50m. / 0.24.13 / 20021221 / Amsterdam Deze spreadsheet sorteer ik op geslacht, nummer en onderdeel en op snelste tijd. Een persoonlijk record staat dus per afstand bovenaan. Iemand van de club heeft ooit een Dbase5 applicatiegemaakt waarmee de pr's uitgefilterd worden en waarna ik alleen een .dbf bestand krijg met de persoonlijke records. Die gebruik ik dan weer voor een wedstrijd inschrijving. Ik zoek zoiets ook onder Linux. Ik heb geen kaas gegeten van databases programmeren, maar ik zoek iets eenvoudigs (a la runtime). Ik neem aan dat de dbase statements niet 1:1 te porten zijn naar een Linux variant. Waar vind ik iemand die dit onder een standaard Linux database (liefst met GUI) kan programmeren. Zijn er database gebruikers groepen? Als ik vanuit OO de (inschrijvings)spreadsheet bewaar als .dbf welk dbase formaat krijg ik dan. Er schijnt een verschil te zitten in mijn Dbase5 applicatie (slaat op in DbaseIV formaat) en Foxpro die in DBaseV opslaat. Ik moet bestanden uitwisselen in DBaseV formaat en ik weet niet of OO dat doet.
Link naar reactie
[quote:38f3001feb="M Kelder"]Je kunt een MySQL-database draaien onder linux. Deze is in te stellen met MyAdmin (moet je instaleren op je webserver.)[/quote:38f3001feb] Ik ken MySQl van naam, maar als Database leek lijkt mij dit geen toltje voor een beginner omeven iets in elkaar te knutselen. heeft het een gui. Ik hoorde ooit iemand over alleen commandline praten. :roll:
Link naar reactie
Kijk [url=http://www.phpmyadmin.net/]hier[/url]. Dat is een verzameling 'web'-pagina's die je op een lokale webserver plaats. Met behulp van een bladerprograma (browser) kun je dan je database instellen. Dan ben je geen commandline nodig. Ik weet niet precies of je met dat programma een database ook kan uitlezen. Anders is het mogelijk om met behulp van scripts opdrachten te automatiseren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...