Ga naar inhoud

Updaten Linux Kernel

anoniem

Aanbevolen berichten

Niet zo moelijk :D je maakt een nieuwe kernel (zie kernel howtoo en readme in de kernelsource) kopieer deze naar /boot/kernel-x.y.z kopeer ook even de Systemmap naar /boot/*-x.y.z daarna kopieer je in /etc/lilo.conf even je linux sectie en pas deze aan aan je nieuwe kernel met een nieuw lebel. daarna /sbin/lilo Nu kun je al rebooten met je nieuwe kernel terwijl voor het geval er iets niet goed gegaan mocht zijn je altijd kunt terugvallen op je oude. Je kunt volgende ook nog doen om er zeker van te zijn dat de juiste instellingen tijdens booten overgenomen worden (preload van modules bijv.) mk_initrd (dit maakt een nieuwe initrd sectie voor elke lilo-ingang die je hebt) hierna weer lilo draaien !! doe laatste alleen als er iets niet goed gegaan is.
Link naar reactie
[quote:8c70ffbf3c="ODF"]Vergeten d'r bij te zetten dat ik een Linux noob ben, dus zelf een eigen kernel compileren zit er even nog niet in. Kopieeren en zo kan ik wel. Maar als ik een nieuwe kernel download, wat moet ik dan doen en welk kernel pakket moet ik nemen?![/quote:8c70ffbf3c] Een nieuwe kernel downloaden ?? Dat is dan toch de source code en die meot je gaan configureren. Dus eerst uitpakken mbv. een pakketmanager of met tar (man tar ) daarna make config (niet aan te raden = consolewerk) make menuconfig (al iets makkelijker zit nml. ook een help bij) make xconfig ( makklijkste manier wijst zichzelf) maar lees toch eerst ff de kernel howtoo voor je hieraan begin je gaat nml wel direct het diepe in en kan beter gewoon je hele systeem updaten in jouw geval.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...