anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Delen Geplaatst: 8 januari 2003 [b:bde021fe7e]Apple[/b:bde021fe7e] omarmt het [b:bde021fe7e]KDE-project[/b:bde021fe7e], door de html rendering-technologie van deze desktop te gebruiken in haar eigen browser: [b:bde021fe7e]Safari[/b:bde021fe7e]. Apple heeft beloofd om uitbreidingen en verbeteringen aan de renderingengine [b:bde021fe7e]khtml[/b:bde021fe7e] terug te geven aan het KDE-project, waardoor de [b:bde021fe7e]Konqueror Webbrowser[/b:bde021fe7e] een flinke boost kan krijgen in haar ontwikkeling!! Reden voor Apple om Konqueror te kiezen was omdat deze slechts 1/10 in grootte is in vergelijking met andere OSS-browsers, en 40% sneller!!! Lees er alles over op http://dot.kde.org/1041971213/ Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 [quote:af15035732="maximilaan"] Reden voor Apple om Konqueror te kiezen was omdat deze slechts 1/10 in grootte is in vergelijking met andere OSS-browsers, en 40% sneller!!! Max[/quote:af15035732] dus Konqueoror is 10x kleiner dan Galeon??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Daarbij zou ik graag willen zien dat er een download komt voor Linux..of een andere Open Source OS..ik denk dat ze dan goeie zaken doen. Phoenix vind ik tot nu toe de snelste.. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Laat Apple liever ook even Quiktime voor Linux beschikbaar maken, ik wilde net Quiktime downen, maar zelfs nu ze zelf een UNIX based OS hebben is er geen Linux variant :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Waar wil je quicktime voor hebben? Wmplayer kan heel veel en xine kan erg veel.. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 [quote:a48bf0d45d="KayJay"][quote:a48bf0d45d="maximilaan"] Reden voor Apple om Konqueror te kiezen was omdat deze slechts 1/10 in grootte is in vergelijking met andere OSS-browsers, en 40% sneller!!! Max[/quote:a48bf0d45d] dus Konqueror is 10x kleiner dan Galeon???[/quote:a48bf0d45d] Yep!! en 40% sneller!! :P Maar in feite gaat het niet om Konqueror vs een andere browser, maar om de rendering engine (khtml) vs een andere rendering engine (bij Galeon is dat gecko). khtml is 10 x kleiner dan Gecko, de code is bovendien schoner en beter gedocumenteerd. Dat was aanleiding voor Apple om niet het Mozilla-project, maar het KDE-project te omarmen. Verder bepaalt natuurlijk niet alleen de rendering engine de snelheid van het Internetbrowsen, maar ook het programma er omheen. Vandaar dat Mozilla een log beest is, Galeon acceptabel, en Phoenix een racemonster, terwijl ze alle 3 dezelfde rendering engine gebruiken. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 [quote:02bcd6441d="MVE"]Waar wil je quicktime voor hebben? Wmplayer kan heel veel en xine kan erg veel.. M.[/quote:02bcd6441d] Eigenlijk een beetje offtopic: LOTR: Two Towers Trailler, een .mov file. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 Dit is een mooie historische gebeurtenis voor de KDE developers. Ik ben net KDE 3.1rc6 aan het evalueren, en ik ben zeer onder de indruk. KHTML is al erg goed, en kan alleen maar beter worden. Voor zover ik begrepen heb, zijn de Apple developers ook van plan hun verbeteringen en fixes etc. aan de KHTML developers terug te spelen. Nu Konqueror tabs ondersteunt, en ook krachtiger dan Mozilla (detach enz) maar imho slimmer (met minder verschillende menuopties) dan Galeon zou Konq. wel eens mijn default browser kunnen worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 [quote:d2ed6f7aee="Marcel de Reus"][quote:d2ed6f7aee="MVE"]Waar wil je quicktime voor hebben? Wmplayer kan heel veel en xine kan erg veel.. M.[/quote:d2ed6f7aee] Eigenlijk een beetje offtopic: LOTR: Two Towers Trailler, een .mov file.[/quote:d2ed6f7aee] Dan moet je XIne hebben met wat plug-ins! :-) Daar kan je (bijna) alles met bekijken..ik kon iig perfect DIVX fimpljes kijken en andere.. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 [quote:940ffb318d="maximilaan"][quote:940ffb318d="KayJay"][quote:940ffb318d="maximilaan"] Reden voor Apple om Konqueror te kiezen was omdat deze slechts 1/10 in grootte is in vergelijking met andere OSS-browsers, en 40% sneller!!! Max[/quote:940ffb318d] dus Konqueror is 10x kleiner dan Galeon???[/quote:940ffb318d] Yep!! en 40% sneller!! :P Maar in feite gaat het niet om Konqueror vs een andere browser, maar om de rendering engine (khtml) vs een andere rendering engine (bij Galeon is dat gecko). khtml is 10 x kleiner dan Gecko, de code is bovendien schoner en beter gedocumenteerd. Dat was aanleiding voor Apple om niet het Mozilla-project, maar het KDE-project te omarmen. Verder bepaalt natuurlijk niet alleen de rendering engine de snelheid van het Internetbrowsen, maar ook het programma er omheen. Vandaar dat Mozilla een log beest is, Galeon acceptabel, en Phoenix een racemonster, terwijl ze alle 3 dezelfde rendering engine gebruiken. Max[/quote:940ffb318d] aha.. ok nu snap ik het.. alleen die 10 x zo snel is niet helemaal correct.... hij is dus 1,6 x zo snel, of zo.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 [quote:72b167c072="KayJay"] aha.. ok nu snap ik het.. alleen die 10 x zo snel is niet helemaal correct.... hij is dus 1,6 x zo snel, of zo..[/quote:72b167c072] Yep, nergens in mijn posting staat dat Khtml 10 x sneller is, hij is 40% sneller. Dus 1,4 x zo snel gok ik :D Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 [quote:7b589ca049="maximilaan"][quote:7b589ca049="KayJay"] aha.. ok nu snap ik het.. alleen die 10 x zo snel is niet helemaal correct.... hij is dus 1,6 x zo snel, of zo..[/quote:7b589ca049] Yep, nergens in mijn posting staat dat Khtml 10 x sneller is, hij is 40% sneller. Dus 1,4 x zo snel gok ik :D Max[/quote:7b589ca049] hmmm ik weer verwart ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2003 Voor wie een idee wil hebben waarom KHTML gekozen is ipv de Gecko engine van Mozilla, dit is wat een Mozilla-ontwikkelaar zelf denkt dat de reden is: http://www.livejournal.com/talkread.bml?journal=hyatt_weblog&itemid=5506 Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2003 Interessant om te lezen! Vooral heel grappig die 2 functie prototypes. Hoewel het hebben van meerdere views op 1 document best wel useful is. Ik vind het daarom weer vreemd dat Mozilla's print preview de gewone view vervangt. Ik dacht dat dat gedaan was omdat 2 views op hetzelfde document niet kon; maar dat kan Mozilla blijkbaar weer wel. :-? [color=orange:aa476f2d5b]maar /me is ondertussen ook wel mooi van Mozilla naar Konqueror overgestapt (van kde 3.1, geweldig!)[/color:aa476f2d5b] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen