Ga naar inhoud

iptables web frontend monitoring

anoniem

Aanbevolen berichten

Die had ik gisteren allebij geprobeerd..vond fwanalog wel mooi alleen die had een probleem met een language file..toen heb ik de us.lng van analog gepakt en die er over heen plempt en toen fwanalog.sh gerunned. Kreeg wel mooie stats maar zag nergens mijn geblockde ip-adressen staan :-( Ik hou het nog even bij mijn zywall 10 die syslogged naar een aparte logfile en die grep ik.. Thanks! M.
Link naar reactie
[quote:3b26fcae71]Kreeg wel mooie stats maar zag nergens mijn geblockde ip-adressen staan[/quote:3b26fcae71] Dat kon je geloof ik in de fwanalog.opts file instellen. De volgende beschrijving is voor fwlogwatch. Deze vind ik het overzichtelijkste en beter dan fwanalog Ik heb het bij mij zo gedaan: - In de tar gz zit een cgi script : fwlogsummary.cgi - Dit script heb ik in de cgi dir van apache gezet, de juiste paden ingesteld in dit script en cgi geactiveerd - In de crontab vervolgens gezet dat dit script om de 5 minuten moeten draaien - In de export directory zoals ingesteld van het cgiscript worden een aantal webpagina's gegenereerd. - De pagina all.html geeft een totaal overzicht van geblokt source ip adres destination adres poortnummers chain, tijd en aantal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...