anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Ik heb een CD-writer en die werkt goed als CD-ROM, maar als ik met xcdroats een cd wil schrijven krijg ik de melding dat die de bus niet kan vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Met [code:1:d7bdacfee6]cdrecord -scanbus[/code:1:d7bdacfee6] kun je zien of cdrecord de schrijver herkent. Om naar een cd te kunnen schrijven moet de [code:1:d7bdacfee6]ide-scsi=/dev/cdr[/code:1:d7bdacfee6] (vul voor /dev/cdr het device van de cdr in) optie aan de kernel worden meegegeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Kijk ook even in /etc/devfsd. Daar staan nog wat opties voor branders met scsi-emulatie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 Heb je bij het booten (lilo?) de optie append = "hdx=ide-scsi" wel aan staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 Met de 'x' als de letter van de speler wel te verstaan :D Kijk eens met lsmod of 'ide-scsi' aanstaat, en zo niet, doe dan: #modprobe ide-scsi Als je dan een fout krijgt moet je kijken of de module meegecomiled is met je kernel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Hij doet het nu, ik moest in de modules.d nog even vertellen dat ie een scsi-host moest hebben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen