Ga naar inhoud

sendmail


anoniem

Aanbevolen berichten

Geef in /etc/mail/access op welke ip-adressen/netwerken mogen relayen via je mailserver.. Zoeits dus: 192.168.0.0 RELAY Dan mag heel 182.168.0.0 relayen..als je een netwerk of mail domein lastig vind en die spammed je dan doe je: zonelabs.com REJECT En dan sla je je access file op en doe je /etc/rc.d/init.d/sendmail restart (of waar je sendmail start up script ook staat..) Dan moet het werken.. M.
Link naar reactie
[quote="MVE"]Geef in /etc/mail/access op welke ip-adressen/netwerken En dan sla je je access file op en doe je /etc/rc.d/init.d/sendmail restart (of waar je sendmail start up script ook staat..) M.[/quote] Lijkt mij dat ik dat dan ook in access.db moet trappen met iets van makemap hash access.db < access toch ? Greetz
Link naar reactie
[quote:d6e9b52b46="D0peY"][quote:d6e9b52b46="MVE"]Geef in /etc/mail/access op welke ip-adressen/netwerken En dan sla je je access file op en doe je /etc/rc.d/init.d/sendmail restart (of waar je sendmail start up script ook staat..) M.[/quote:d6e9b52b46] Lijkt mij dat ik dat dan ook in access.db moet trappen met iets van makemap hash access.db < access toch ? Greetz[/quote:d6e9b52b46] Ik wist even niet het make map hash commando..daarbij is hte restarten van sendmail even snel en nog vollediger! :-) M.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...