Ga naar inhoud

[RH8]umount probleem.

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb wat weggeschreven op een zip-schijfje. Nu wil ik deze umounten alvorens deze uit de zipdrive te halen ,krijg ik deze boodschap: umount: /mnt/zip: device is busy Nochtans is deze al lang gestopt met wegschrijven. Heb wat zitten zoeken: Had dan gelezen dat ik van directory moest veranderen alvorens te umounten,maar helaas ook dat hielp niet. Heb dan maar ten einde raad de zip uit het apparaat gehaald zonder te umounten. Hoe kan ik 't vervolg dit wel op een correcte manier oplossen?
Link naar reactie
Weet je zeker dat alle processen gestopt waren? Vreemd trouwens dat je het schijfje eruit kon halen, normaal gesproken kan dit niet als ie gemount is. Misschien kan je de volgende keer met ' ps -ef | more ' kijken of er nog iets aktief is wat met je zipdrive te maken hebt, deze eventueel killen voordat je umount. Suc6
Link naar reactie
[quote:725f34ba66="wardog"]Wat mij heel bizar lijkt is! RedHat 8.0 +KDE-->mounten + umounten geen enkel probleem. RedHat8.0 +Gnome-->mounten geen probleem-->maar umounten moet langs het ikoontje gebeuren rechts klikken/uitwerpen. Trouwens Isof kan ik niet vinden onder RH[/quote:725f34ba66] lsof moet je via een terminal benaderen. Er is geen icoontje in je startbalk als je dat bedoeld.
Link naar reactie
[quote:83f33f771d="wstolk"]Wat ook kan is dat eject niet is geinstalleerd en je dus echt voor unmount moet kiezen. Ik weet niet wat gnome doet maar wellicht dat die de filemanager direct in de betreffende directorie zet zodat je niet kunt unmounten.[/quote:83f33f771d] Nautilus start vanaf /home/<user>/ maar als je vanaf init3 de gui opstart (startx) binnen het betreffende mountpoint, zou je dus NOOIT die zip kunnen umounten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...