anoniem Geplaatst: 4 januari 2003 Delen Geplaatst: 4 januari 2003 Hoi, wie weet het volgende probleem op te lossen? In Mozilla 1.0.1 gaven html files het [b:9557873b92]€[/b:9557873b92] keurig het € teken weer, ook het teken zelf in een iso-8859-15 encoded HTML zag er normaal uit, en als ik het typte in een tekstvak van Mozilla werkte het ook prima. Nu ben ik overgestapt op Mozilla 1.2.1, en nu geeft hij altijd dat currency-symbool weer (soort vierpotig kevertje), en niet meer het euroteken. Wie weet hoe dit opgelost moet worden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2003 Als dat spinnetje wordt weergegeven, dan betekent dat het geburikte lettertype geen euroteken bevat. Kijk even in de instellingen van Mozilla of deze mogelijk een ander lettertype is gaan gebruiken. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2003 nee ik gebruik nog steeds verdana (althans, dit forum). Konqueror doet dat trouwens ook niet goed, (hoewel mijn LC_ALL=nl_NL@euro), maar Opera krijgt het wel goed voor elkaar! Zo'n browser moet toch gewoon de euro uit een ander font pakken als het er niet in zit?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2003 Pfoei, dat is idd zo. Bij mij staat de tekenset overigens op iso8859-15. Kun je wel een € typen in mozilla?? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2003 ja bij mij ook. ik kan hem ook typen (prima in Nedit, Kate, enz.) maar in Mozilla zie ik dan weer dat currency symbool. Terwijl ik als encoding iso-8859-15 kies! Waarschijnlijk heeft het met fontconfig te maken. Mozilla maakt daar gebruik van. Als er iets is onder Linux om gek van te worden is het wel fonts. Het lijkt wel of er altijd wel wat mee is. Wat zie ik uit naar XFree86 4.3 en Xft-2.0 die hier toch echt een eind aan beloven te maken! 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen