Ga naar inhoud

Twijfels (wie neemt ze weg?)


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie neemt mijn twijfels weg? Ik heb namelijk zojuist Mandrake 9.0 gedownload, omdat ik wel nieuwsgierig ben naar Linux. Ik heb het namelijk wel gehad met Windows. Maar ik ga alleen over op Linux OS als ik hier programma's op kan gebruiken die ik heelveel gebruik of er moeten goede vervangers zijn. nml: - Macromedia Studio MX*, KaZaA*, Gif moviegear, Webgraphics optimizer, Paintshop pro 7, Soundforge 6, BattleCom*, Trillian*, Norton antivirus 2003*, Zonealarm*, Nero 5.5, ACDsee, Movie organizer deluxe*, UnrealTournament Strike force*, Baldur's gate II*. De met * aangegeven programma's zijn een [b:1fe0b6aa95]must[/b:1fe0b6aa95] EN HEEFT LINUX EEN SOORTGELIJK PROGRAMMA ALS TOTAL COMMANDER (voorheen heette dit windows commander) BvD
Link naar reactie
Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat Linux inhoudt... Wat moet je bijv. met Norton AV als je nota bene Linux draait :-? Daarnaast; als je helemaal verknocht bent aan bepaalde programma's dan is het moeilijk om een goede vervanger te zoeken. Als voorbeeld; The GIMP is een prima vervanger qua funtionaliteit voor Paintshop Pro, maar persoonlijk vindt ik het niet erg prettig werken.
Link naar reactie
[quote:af681455da="Captain_Kansloos"]Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat Linux inhoudt... Wat moet je bijv. met Norton AV als je nota bene Linux draait :-? Daarnaast; als je helemaal verknocht bent aan bepaalde programma's dan is het moeilijk om een goede vervanger te zoeken. Als voorbeeld; The GIMP is een prima vervanger qua funtionaliteit voor Paintshop Pro, maar persoonlijk vindt ik het niet erg prettig werken.[/quote:af681455da] Daarom plaatste ik ook dit bericht m8. Het gaat mij erom dat ik bepaalde programma's wil blijven kunnen gebruiken of er moeten zulke goede vervangers zijn die ook bijv. de soorten bestanden kunnen lezen die ik al reeds heb. Bijv de .fla bestanden van Flash MX. En wat betreft Norton Antivirus als er onder linux geen virussen meer bestaan prima, maar anders is het een must dat er een goede vervanger voor is. Maar goed je gaf al in ieder geval al een vervanger voor Paintshop pro, bedankt daarvoor. Nu de rest nog :lol:
Link naar reactie
[quote:7b8fa326fe="Venzent"]Waarom doe je geen duall-boot, kan je op je gemak kijken of er redelijke vervangers zijn voor de progs die je wilt/moet hebben????[/quote:7b8fa326fe] Zou ik wel willen heb alleen op dit moment een systeem waarop ik niet die ruimte heb. 13,6 Gb. Je begrijpt dus wel dat dit voor mij dan een enorme handicap zou zijn als ik eerst moet zoeken naar iets dat er misschien niet eens is. En dat terwijl er vele gebruikers zijn die dit al eens gedaan hebben. 1000 weten meer dan 1 dus alle suggesties zijn welkom.
Link naar reactie
Beste Conehead, Op Linux heb je niet zoveel aan een virusscanner omdat er nog niet zoveel virussen voor in omloop zijn. Maar er zijn wel virusscanners voor hoor. Zoek eens op Google op linux en virusscanner zou ik zeggen. Tenslotte is het een kwestie van tijd dat virusmakers ook Linux hebben gevonden en ze meer hiervoor zullen worden gemaakt. :( Voor Trillian is ook een alternatief, twee zelfs geloof ik. Jabber bijvoorbeeld. Wat betreft Flash MX denk ik niet dat er een goed alternatief is onder Linux. Het is echt iets van Macromedia zelf en zij zouden zelf iets onder Linux moeten uitbrengen. Voor Kazaa heb ik begrepen is wel een alternatief. Kan even geen namen noemen. Zoek op Google. Je wil een firewall. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft nu elke Linux distro wel een firewall mogelijkheid ingebouwd. Red Hat bijvoorbeeld wel. Brandprogramma's zijn er zat onder Linux. Heb er helaas geen ervaring mee. Ik denk dat er wel eentje standaard in die Mandrake zit die je kan gebruiken. Plaatjesviewers zijn er zat onder Linux, en die kunnen o.h.a net zoveel als ACDSee. Waarschijnlijk zit er ook al een in Mandrake. Al die games tja ik ben niet zo'n gamer maar ik denk niet dat je kan verwachten dat hier exacte kopieen van beschikbaar zijn voor Linux. Overigens op 13,6 GB kan je toch makkelijk een dual boot oplossing doen? En anders neem je er een harde schijf bij waar je dan met Linux gaat experimenteren. Als je voor al die programma's exact dezelfde functionaliteit onder Linux zoekt dan denk dat je een illusie najaagt. Hier en daar zal je compromissen moeten sluiten of met minder genoegen moeten nemen. Soms ook mag je met meer genoegen nemen :)
Link naar reactie
hmmm vervangers: antivirus: f-prot (scant zowel win32 virussen voor bijv.. samba fileserver als de ongeveer 10 virussen die voor linux bestaan die niks kunnen doen) paintshop pro 7: inderdaad the gimp acd see: gqview zone alarm? hallo het is geen windows.. een goed dichtgetimmert systeem is onder linux al redelijk te bereiken door services die je niet gebruikt uit te schakelen e.g. pop3 als je geen mailserver draait. verder is er op de 2.4 kernel iptables als firewall in de kernel gebakken vaak. anders ff erbij zetten.. frontends voor iptables zijn er vollop. Een goed alternatief is een IDS. ff kijken wat hebben we nog meer: kazaa: kazaa draait (draaide?) ook onder linux..verder is er gnutella, limewire, lopster(opennap network) en ik meen nog een paar.. vervanger op trillian? ik zou gaim aanbevelen. deze kan: icq, irc.msn.yahoo,yabber, sophyr en aol o.a. aan spelletjes? kijk ff op http://www.penguinpower.nl . ik ben zelf geen gamer. macromedia prut is er niet voor linux..dit komt omdat Macromedia nog te lui is om hun apps te porten naar linux systemen. .De vraag hierna is er allang mbt macromedia.. maar gezien een mogelijke toekomstige overname door microsoft zou ik hier niet op wachten. Nero 5.5 ? erm... Gnometoaster of eroaster Movie organizer deluxe? ik vermoed dat dit een database iets is? hmmm mysql zou dit ook moeten kunnen.. hier zijn ook scripts met frontend voor te krijgen. Unreal tournament? draait ook op Linux.. ff kijken wat hebben we nog meer... eeen aantal applicaties die ik nog niet ken... gif moviegear..zou wel zijn om gif ani's te maken .. is er ook voor linux .. kijk maar eens bij http://freshmeat.net of http://sourceforge.net en zoek maar in multimedia - graphics voor total commander is er MC of te wel: midnight commander . en er zijn geloof ik nog een aantal varianten hierop
Link naar reactie
KayJay BIG thanx! Eigenlijk voor alles wel een vervanger dus (en ik neem aan dat die dus ook alle soorten bestanden verbonden aan deze proggies kunnen lezen). Alleen eigenlijk heel erg jammer dat Flash MX niet compatible is (NOG), want dit is door mij een heelveel gebruikt proggie. Ik hoop dat er dus snel een alternatief voor Linux komt, die ook nog eens de bestaande .fla bestanden kunnen lezen.
Link naar reactie
Doe maar eens een full mandrake install.. een zeer groot deel van wat ik noemde staat dan al op je schijf dus bij installatie: expert installatie (klinkt eng maar simpeler dan dit kun je het echt gewoon niet krijgen) en manually select packages.. pak gewoon de hele mik..ook wat er bij others staat. ... kijk dan gewoon wat het allemaal is.. wat je niet wil..remove je gewoon. verzuipen in software zul je ;)
Link naar reactie
ik denk dat er voor je games niet echt veel alternatieven zijn , ipv kazaa is er gtk-gnutella , Gift , soulseek en nog veel meer p2p programma's , ipv Nero is er Arson ( alhoewel dat ik branden van de command line leuker vind om te doen , en sneller ) ipv acdsee zijn er vele graphics vieuwers voor windows commander is er Midnight comander of Krusader , kortom voor elk windows programma is er wel een ( gratis ) Linux alternatief ( behalve de virussen :) )
Link naar reactie
> KaZaA Gebruik [url=http://www.limewire.com]LimeWire[/url] of draai [url=http://www.frankscorner.org]Kazaa in Wine[/url]. > Trillian [url=http://gaim.sf.net/]Gaim[/url]. Ondersteunt zelfs meer protocollen dan Trillian. Is waarschijnlijk al geinstalleerd. > Norton AntiVirus 2003 Waarom heb je nou een virusscanner nodig in Linux? > ZoneAlarm Je firewall zit in je kernel. > Nero 5.5 GnomeToaster, KonCD, XCDRoast, etc..... > ACDSee [url=http://gqview.sf.net/]QGView[/url]. Is waarschijnlijk al geinstalleerd. > TotalCommander Uhm... Midnight Commander? :roll: Type [i:5bb8a693dc]mc[/i:5bb8a693dc] in een terminal.
Link naar reactie
[quote:99e59508fc="Conehead"] EN HEEFT LINUX EEN SOORTGELIJK PROGRAMMA ALS TOTAL COMMANDER (voorheen heette dit windows commander) [/quote:99e59508fc] Linux grossiert in bestandsbeheerders, en zelfs de simpelste zijn uitgebreider dan de verkenner van windows. Krusader lijkt qua look-n-feel op total commander max
Link naar reactie
macromedia: ik gebruik dreamweaver, en dat kan echt alleen onder windows. Duall boot of met vmware werkt goed, maar kost ruimte: koop een nieuwe harde schijf. commander: gewoon Konqueror, en dan het scherm verticaal in 2-en splitsen (onder 'venster') spellen: dat is nou net de reden dat mijn zoons niet aan linux beginnen. wine: loopt (nog) slecht. Vmware is de oplossing, maar ja, alleen praktisch, niet principieel, want je installeert gewoon windows onder een venster in linux. En ook niet financieel want je moet vmware ook nog eens kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...