anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Delen Geplaatst: 1 januari 2003 Ik kan met de browser Mozilla op forums, maakt nie uit welke, niet inloggen. Als ik dan op het knopje inloggen klik, gebeurt er niks. Ook kan ik via Mozilla niet zoeken met zoekmachines. Als ik naar een site ga van een zoekmachine. En ik type een zoekwoord in, en klik dan op Zoeken. Dan gebeurt er niks. Terwijl ik met andere browsers die in mij distro zitten dit wel kan. Waar kan dit aan liggen? Bug in Mozilla? Helpt het als ik Mozilla update naar een nieuwere versie? Ik heb nu Mozilla 1.1. Ik heb voordat ik deze vraag poste, met de zoekfunctie gezocht. En toen kwam ik iemand tegen met dezelfde vraag(probleem) als mij. Deze werd een oplossing geboden. Dat heb ik uitgeprobeerd, maar dat werkte niet. Degene met dezelfde vraag zie je op deze site: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75765&highlight=mozilla Misschien dat ik de oplossing niet begrijp dat kan ook. iig zou je volgens Maximilaan, dat ulimit opnemen in een bestand. Heb het uitgeprobeerd werkte niet. Of maakt het uit waar je die regel in dat bestand neerzet? Ik zou graag een oplossing willen. En als deze oplossing van Maximilaan werkt, graag meer duidelijkheid willen, waar ik dat regeltje precies neer moet zetten. Ik ben namelijk een linux newbie. BVD, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 ulimit is bedoeld voor systeembeheerders om te voorkomen dat Linux vastloopt doordat een user teveel hulpbronnen van het systeem opslokt. Philipg merkte daarbij volgens mij op dat wanneer ulimit te strak is afgesteld, Netscape geen afbeeldingen meer kon laden, omdat hiervoor te weinig hulpbronnen voorhanden zouden zijn. Kortom, ulimit heeft niets van doen voor wat betreft de werking van je brower. Wat Mozilla betreft: ik hoor vaker deze klacht over deze browser. Geen idee wat de oorzaak is, mogelijk dat in Mozilla bepaalde functies zijn uitgeschakeld. Een update naar een andere versie zou je idd kunnen proberen. Kijk ook even op de site van je distro om te kijken of zij deze fout ook hebben geconstateerd. Zelf ben ik deze fout niet tegen gekomen in Mozilla onder SuSE Linux. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:294d6aa7a6="roy_startpag"]Ik kan met de browser Mozilla op forums, maakt nie uit welke, niet inloggen. Als ik dan op het knopje inloggen klik, gebeurt er niks. [/quote:294d6aa7a6] Ik heb hier ook Mozilla 1.1 in Mandrake 9.0 en kan gewoon inloggen. Maar staan in Bewerken > Voorkeuren > Privacy & Veiligheid de cookies wel aan? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 je zou idd eens een nieuwere versie kunnen proberen ( 1.2.1 is al uit ondertussen ) Heb je hem trouwens zelf gecompiled? Of heb je de versie die bij je distro zat geinstalleerd? Je zou namelijk eens een binary van de mozilla ftp kunnen halen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 voor hier hetzelfde als jolo ik heb mandrake 9 als workstation en met de meegeleverde mozilla onderken ik ook geen problemen.. wellicht een cookie issue inderdaad? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 Ik gebruik gewoon de versie van Mozilla die bij de distro zit. Deze heb ik via de setup van Mandrake geinstalleerd. Dus toen ik Mandrake ging installeren op mijn computer. De instelling van de cookies staat bij mij op: Alle cookies aanzetten Dus dit lijkt me ook goed. Bij Mandrake update, zie ik niks over een bugfix die ik kan downloaden voor dit probleem. Jullie wel? Wat ik kan proberen is een nieuwere versie van Mozilla installeren. Maar wat ik niet begrijp is dat het bij andere met Mozilla 1.1 die standaard bij Mandrake 9.0 zit het wel werkt. Hebben jullie nog een andere suggestie? Kan het probleem misschien liggen aan het feit dat ik bepaalde libraries niet heb geinstalleerd, die wel nodig zijn voor Mozilla? Zoja welke libraries zijn allemaal nodig? mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 Over bibliotheken hoef je je geen zorgen te maken, Mandrake heeft er bij de installatie van Mozilla voor gezorgd dat alle benodigde bibliotheken meegeinstalleerd worden. Wat je wel kunt doen is Mozilla opstarten vanuit een terminal, en kijken of Mozilla foutmeldingen naar deze terminal schrijft bij het aanklikken van de niet-werkende knoppen... Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Ik heb het geprobeerd. Ik heb de terminal Xterm geopend. Daar typte ik op de prompt: mozilla <enter> Mozilla starte op. Toen heb ik geprobeerd om via google te zoeken. Ik klikte geen op het knopje Zoeken. Maar ik kreeg geen foutmelding in de terminal. Hetzelfde gold toen ik ging proberen te inloggen op een forum. Wat nu? Wat betekent het dat ik geen foutmelding krijg? Betekent dat dan, dat iig Mozilla goed geinstalleerd staat ofzo? Of wat kan ik dan uitsluiten? mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Probleem is opgelost. Ik heb via het programma Remove Software, mozilla verwijdert. En daarna via Install Software, mozilla weer geinstalleerd. Dus gewoon de Mozilla die bij mij distro zit verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd. Daarna werkte het gewoon allemaal. Ik kan nu met zoekmachines zoeken en inloggen op forums zoals Computertotaal. Ik ben nu ook met Mozilla op dit forum. En ik moet zeggen deze browser is stukke vlugger als Konquerer. Toch bedankt voor het meedenken en misschien dat ik vele anderen met hetzelfde probleem hiermee de oplossing heb gegeven. mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Ik ben eens een beetje aan het klooien gegaan, om te kijken waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Toen ik Mozilla eerst ging verwijderen, zag ik dat tie ook Galeon ging verwijderen. Dus die 2 zijn afhankelijk van elkaar. Toen ik Mozilla via Install Software weer ging installeren, gaf die niet aan dat ik Galeon ook nodig zou hebben. En toen ik Mozilla geinstalleerd had, deed tie het weer. Daarna ging ik eens Galeon installeren. En teon ik Mozilla probeerde werkte alles nog steeds. Daarna ging ik Galeon gebruiken, en toen ik daarna weer Mozilla weer gebruikte waren de problemen terug. Dus het probleem wordt veroorzaakt na het gebruik van de browser Galeon. Door Galeon wordt Mozilla in de war gestuurd ofzo. Blijkbaar bijten beide browser elkaar, geven ze een conflict met elkaar. Om dit vervolgens weer op te lossen, moet ik zowel Galeon als Mozilla verwijderen. En daarna ging ik Mozilla weer opnieuw installeren. En toen deed-tie het weer. Is dat bekend dat Galeon conflicten geeft met Mozilla? En misschien is deze oplossing wat voor de FAQ van Maximilaan? mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Uitstekende tip Roy! Ik had het probleem dat ik met Mozilla niet kon downloaden. Na verwijderen en herinstalleren lukt het wel. Bedankt :D Emile Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 [quote:7a1cb99f51="roy_startpag"]Ik ben eens een beetje aan het klooien gegaan, om te kijken waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Toen ik Mozilla eerst ging verwijderen, zag ik dat tie ook Galeon ging verwijderen. Dus die 2 zijn afhankelijk van elkaar.[/quote:7a1cb99f51] Bijna, Galeon gebruikt de rendering engine van Mozilla. [quote:7a1cb99f51] Toen ik Mozilla via Install Software weer ging installeren, gaf die niet aan dat ik Galeon ook nodig zou hebben. En toen ik Mozilla geinstalleerd had, deed tie het weer. Daarna ging ik eens Galeon installeren. En teon ik Mozilla probeerde werkte alles nog steeds. Daarna ging ik Galeon gebruiken, en toen ik daarna weer Mozilla weer gebruikte waren de problemen terug. Dus het probleem wordt veroorzaakt na het gebruik van de browser Galeon. Door Galeon wordt Mozilla in de war gestuurd ofzo. Blijkbaar bijten beide browser elkaar, geven ze een conflict met elkaar. [/quote:7a1cb99f51] Dat zou niet mogen gebeuren, aangezien dat alhier nmlk niet gebeurt. Kijk even op de site van Galeon of dit probleem bekend is, zo nee, licht ze even in .. [quote:7a1cb99f51] Om dit vervolgens weer op te lossen, moet ik zowel Galeon als Mozilla verwijderen. En daarna ging ik Mozilla weer opnieuw installeren. En toen deed-tie het weer. [/quote:7a1cb99f51] Ook eigenaardig dat een de-installatie soelaas biedt. Je zou verwachten dat Galeon iets doet met de configuratie van Mozilla, waardoor deze niet langer goed functioneert. Maar dan zou een herinstallatie niks mogen uitmaken, aangezien de configuratie gewoon blijft staan. Welke Desktop gebruik je? [quote:7a1cb99f51] Is dat bekend dat Galeon conflicten geeft met Mozilla? En misschien is deze oplossing wat voor de FAQ van Maximilaan? [/quote:7a1cb99f51] Het probleem is me onbekend, maar ik zal hem wel in de faq zetten. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Ik gebruik KDE. Wat is trouwens dat rendering?? Ik ben een newbee als het om linux gaat. PS: ik zal eens op de site van Galeon zoeken of dit een bekende bug is. Dit heb ik ook al eerder gedaan op de site van Mozilla, maar daar stond er niks over. En anders zal ik eens zien of er een mogelijkeheid is om ze in te lichten hierover. mvg, Roy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen