anoniem Geplaatst: 31 december 2002 Delen Geplaatst: 31 december 2002 Het is gelukt!!!!! Ik heb voorzover nog niemand gevonden waarbij OO1.01 NL draaide en ik kreeg het ook maar niet voor elkaar, maar het is eindelijk gelukt. Het is een beetje kloten geweest, maar onder Slackware Current draait ie nu. Ik had eerst de gewone OO1.01 NL package geprobeerd. Deze werkte niet, gaf een libc error. Toen heb ik de OO1.01 NL test package geprobeerd, deze miste enkele files. Ik heb toen de Dutch fix package geinstalleerd, maar dat hielp ook niet. Vervolgens dacht ik laat ik de files van de test package eens in de uitgepakte map van de originele package kopieren en alles wat ouder is overschrijven. Vervolgens kon ik hem gewoon installeren zonder enige error en draait het nu prima. Heeft iemand anders nog iets anders gevonden BTW??? Ik dacht laat ik het even zeggen omdat er meerdere mensen met probs waren hiermee. Ik had hem alleen nog maar werkend gezien in SuSE 8.1, geinstalleerd met een RPM. Misschien iets voor de FAQ, max? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2002 Marcel, eigenlijk was het mij ook al gelukt OpenOffice 1.01 NL te installeren, maar dan in SuSE 8.0 in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78623&highlight=openoffice]deze topic.[/url] Enne werkt de Nederlandse spelling controle bij jou ook al. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 Had dat topic niet gezien. Ik heb Nederlandse spellingscontrolle nog niet geprobeerd. Nog geen tijd voor gehad. Weet iemand waar het OpenOffice ikoontje zich bevindt?? Hij staat namelijk niet in de standaard aplicaties lijst. Ik wil graag het nieuwe gemoderniseerde ikoontje ivm KDE 3.1RC5 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 Ik heb iig het oude ikoontje gevonden. Die stond er na een reboot wel in. Misschien iemand die mij het ikoontje dat SuSE 8.1 voor OpenOffice gebruikt kan leveren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 In Redhat 8.0 draait OO NL zonder problemen. In Suse 8.1 had ik er wat problemen mee. Arthur Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:b2ca6d2181="Marcel de Reus"] Toen heb ik de OO1.01 NL test package geprobeerd, deze miste enkele files.[/quote:b2ca6d2181] Ik heb OpenOffice 1.01 NL zojuist in Slackware 8.1 geïnstalleerd. Bedoel je README en LICENSE? Ik heb gewoon geklikt op OK en Negeren om de installatie te voltooien. Bovendien zijn die twee bestanden gewoon in de installatie map aanwezig. [quote:b2ca6d2181="Marcel de Reus"] Ik wil graag het nieuwe gemoderniseerde ikoontje ivm KDE 3.1RC5.[/quote:b2ca6d2181] De icoons zijn in ~/OpenOffice.org1.01/share/icons Twee daarvan lijken wel op die van OO 1.01 NL SuSE 8.1 namelijk: ooo_gulls.png en 001_star_butterfly.png :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:ca0bee396e]Misschien iets voor de FAQ, max?[/quote:ca0bee396e] Yep, leuk idee! kun je een stap-voor-stap werkwijze aanleveren? Iets anders, heeft iemand van jullie al geprobeert via de autopiloot een document te maken? Ben nog niemand tegen gekomen die met de huidige versie er in geslaagd is dat er daadwerkelijk een slabloondocument aangemaakt werd :o Verder zijn er twee snelstarters, eentje voor in het kde-paneel, en eentje voor in het gnome-paneel. Wie weet de link naar die voor het gnomepaneel?? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 Ik maak er ff een HOWTO.txt van die je in de FAQ kunt plakken. Ik mail je hem van de week wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:2306c445a7="Marcel de Reus"]Ik maak er ff een HOWTO.txt van die je in de FAQ kunt plakken. Ik mail je hem van de week wel.[/quote:2306c445a7] Met Mandrake 8.1 lukte het me wel OO 1.0.0 te installeren, maar spellingcheck en gramatica ho maar. Mandrake 9.0 levert O.O 1.0.1 als onderdeel mee. Bij het instaleren uiteraard NL en (toe maar) ook Engels en German mee geinstalleerd. Mooi (ik bedoel het tegendeel) dat ik de spelingchecker en de gramatica onder NL niet aan de praat krijg. Er zit trouwens ook een iritant all-list ignore, die ik niet verwijderd krijg. Zou het daar aan ligen? OO is mooi (MS Office killer!), maar dan moet het wel voor de massa aan de gang te krijgen zijn :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:1a953a2ec9="RvP"] Mandrake 9.0 levert O.O 1.0.1 als onderdeel mee. Bij het instaleren uiteraard NL en (toe maar) ook Engels en German mee geinstalleerd. Mooi (ik bedoel het tegendeel) dat ik de spelingchecker en de gramatica onder NL niet aan de praat krijg. [/quote:1a953a2ec9] Start OpenOffice > Extra > Opties > Taalinstellingen > Linguïstiek > Bewerken: Taal Nederlands. Als je een vinkje zet in OpenOffice MySpell SpellChecker dan zou deze moeten werken. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:3d9acc9758="jolo"][quote:3d9acc9758="Marcel de Reus"] Toen heb ik de OO1.01 NL test package geprobeerd, deze miste enkele files.[/quote:3d9acc9758] Ik heb OpenOffice 1.01 NL zojuist in Slackware 8.1 geïnstalleerd. Bedoel je README en LICENSE? Ik heb gewoon geklikt op OK en Negeren om de installatie te voltooien. Bovendien zijn die twee bestanden gewoon in de installatie map aanwezig. [quote:3d9acc9758="Marcel de Reus"] Ik wil graag het nieuwe gemoderniseerde ikoontje ivm KDE 3.1RC5.[/quote:3d9acc9758] De icoons zijn in ~/OpenOffice.org1.01/share/icons Twee daarvan lijken wel op die van OO 1.01 NL SuSE 8.1 namelijk: ooo_gulls.png en 001_star_butterfly.png :roll:[/quote:3d9acc9758] // Die files bedoelde ik idd. Ik heb toen in de install naar de map van de officiele tarbal gelinkt en daar stonden de files maar vervolgens werkte het dus niet. // Die ikons had ik al gevonden, maar SuSE 8.1 heeft een net iets andere en beter in de KDE 3.1 stijl passende ikon. Hij lijkt erg op de gulls. // HOWTO lijkt me niet meer nodig als ik het zo hoor. Mijn trucje is dus eigenlijk niet nodig, gewoon negeren dus. // jolo heb jij die spellingscontrole dan al aan de praat of begrijp ik je laatste post niet? Dat gaat toch over de spellingscontrole?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:1c856e399f="RvP"] OO is mooi (MS Office killer!), maar dan moet het wel voor de massa aan de gang te krijgen zijn :evil:[/quote:1c856e399f] Eigenlijk is OO niet voor de massa bedoeld, maar voor ontwikkelaars. Afleidingen zoals StarOffice zijn voor de massa bedoeld. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 [quote:b4ebcbf7e8="Marcel de Reus"]// jolo heb jij die spellingscontrole dan al aan de praat of begrijp ik je laatste post niet? Dat gaat toch over de spellingscontrole??[/quote:b4ebcbf7e8]Je begrijpt mijn laatste post idd goed, het gaat over NL spellingscontrole. Bij die van Mandrake 9 ontbeekt alleen een vinkje bij: MySpell SpellChecker. Maar bij die ongeveer 70 MB grote OO 1.01 NL download, moet je alsnog een woordenboek nl_NL.zip downloaden (534 KB) :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 Ok, dat ga ik dan zodra ik tijd heb voor elkaar proberen te krijgen. // OpenOffice is wel bedoeld voor de massa. Ontwikkelaars hebben geen behoefte aan een opgepompte XML writer, die doen dat wel in Vi ;) :P StarOffice kost geld, alternatief is OpenOffice en dat kost geen geld. Alleen al het feit dat OpenOffice ook voor Windows beschikbaar is, bewijst al dat ze de massa willen bereiken. StarOffice is in feite gewoon OpenOffice met een beter .doc interpretatie en 2 extra functies. Volgens Sun zijn de kosten alleen maar om het wantrouwen bij bedrijven weg te nemen. Deze zouden gratis software niet vertrouwen. // OpenOffice is zeer goed aan de gang te krijgen. Alleen met de NL versie zijn er nogal wat probs geweest. Verder is het een prima vervanger voor M$ Office. Ik vind het erg fijn werken. Ik ontvang niet al teveel M$ Office documenten en spreadsheets en ik stuur ze meestal gewoon weer terug, met het verzoek het in een open formaat om te zetten :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 quickstarter Gnome : http://ooqstart.sourceforge.net/ enjoy :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 [quote:cadb9d9190="Marcel de Reus"]O // OpenOffice is wel bedoeld voor de massa. Ontwikkelaars hebben geen behoefte aan een opgepompte XML writer, die doen dat wel in Vi ;) :P[/quote:cadb9d9190] Je begrijpt me verkeerd, OO is bedoeld voor ontwikkelaars, om vanuit dat product een officpakket samen te stellen. Dus zelfde als Mozilla, die is eigenlijk ook bedoeld voor ontwikkelaars, om er een browser van te maken. StarOffice is de bekendste afleiding van OO, maar niet de enige. Uiteraard kun je OO ook voor dagelijks gebruik inzetten, maar OO is niet een afgewerktproduct dat volledig werkt, of eenvoudig te installeren is op elke pc. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 Mozilla en OpenOffice zijn beide heel simpel te installeren aangezien er gewoon rpm's van zijn. Ik vind het heel afgewerkte pakketten. Het doel van OpenOffice is toch gewoon een vrij te gebruiken software pakket neer te zetten en niet om er commerciele afleidingen uit geboren te laten worden?? StarOffice is net zo afgewerkt als OpenOffice, het werkt exact zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 [quote:0a9142d6e9="Marcel de Reus"]Mozilla en OpenOffice zijn beide heel simpel te installeren aangezien er gewoon rpm's van zijn. [/quote:0a9142d6e9] Yep, maar daar gaat het niet om, beide zijn in principe de ontwikkelaarstak van het eindproduct, resp Netscape en StarOffice. [quote:0a9142d6e9] Ik vind het heel afgewerkte pakketten. Het doel van OpenOffice is toch gewoon een vrij te gebruiken software pakket neer te zetten en niet om er commerciele afleidingen uit geboren te laten worden?? [/quote:0a9142d6e9] Dat klopt, en OO wordt niet per se gebruikt om er een commercieel product van af te leiden. Maar het product OpenOffice.org is in feite de ontwikkelingsbranche. Deze is inderdaad vrij compleet en best te gebruiken, maar om een groot publiek aan te spreken (laten we even de MS-Office markt gebruiken) mist hier het een en ander aan.. [quote:0a9142d6e9] StarOffice is net zo afgewerkt als OpenOffice, het werkt exact zo.[/quote:0a9142d6e9] Nee, dat is niet waar, StarOffice bevat meer en betere filters, betere spellingscontrole, meer sjablonen, andere fonttechnieken en nog een zooi spullen die je niet in OO terugvind. Dat de applicatie op dezelfde wijze werkt lijkt me logisch, aangezien OO de ontwikkelingstak is van Soffice. ;) Zelfde geldt voor Mozilla, Netscape bevat onderdelen die zich meer richten op eindgebruikers, Mozilla bevat onderdelen die interessant zijn voor websiteontwikkelaars. Maar dat neemt niet weg dat beide op dezelfde manier werken... Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2003 Wat je zegt klopt idd, maar de term ontwikkeltak is IMHO gewoon verkeerd. OpenOffice is een opzichzelf staand en functionerend product en voor IEDEREEN toegangkelijk. Ook voor ontwikkelaars van Sun en Netscape dus. Maar OpenOffice is net zo goed voor de massa als StarOffice. BTW ik durf erom te wedden dat Mozilla en zijn nichtjes vele malen groter wordt dan Netscpa als Linux doorbreekt. Mozilla, Phoenix, Galeon, Chimera voor ieder wat wils. Netscape heeft niets meer te bieden dan deze browsers doen. Netscape mag dan al een naam hebben, Mozilla & co zijn naar mijn mening kwalitatief gewoon beter. Netscape is ook zeker niet gebruiksvriendelijker dan Mozilla en ik denk dat zeker Mozilla zich absoluut niet als ontwikkeltak opstelt maar juist een compleet eindproduct geeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Bij mij draait het onder windows XP, en het zit ook meegeleverdt bij Red hat 8.0, dus daar zou het ook onder moeten draaien Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen