anoniem Geplaatst: 29 december 2002 Delen Geplaatst: 29 december 2002 Ik hebv nu met suc6 gentoo geinstalleerd en ben erg tevreden. Maar nu draai ik onder mandraek evolution 1.2 en in gentoo kan ik alleen 1.0.8 vinden. hoe kan ik het portage systeem updaten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2002 Als je zoekt op evolution* in /usr/portage, dan blijkt versie 1.2.1 de nieuwste te zijn. Vervolgens: [code:1:1bbd5ca4de] root@Pentium3 portage $ emerge -p net-mail/evolution/evolution-1.2.1.ebuild These are the packages that I would merge, in order: Calculating dependencies \ !!! all ebuilds that could satisfy ">=gnome-extra/gtkhtml-1.1.7" have been masked. !!! (dependency required by "net-mail/evolution-1.2.1" [ebuild]) !!! Error calculating dependancies. Please correct. root@Pentium3 portage $ [/code:1:1bbd5ca4de] Het blijkt dus dat een dependencie niet stabiel verklaart is. Je kunt de dependencie alsnog installeren door de file /usr/portage/profiles/package.mask te editten en een hekje voor de regel met de dependencie te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2002 Ik begrijp hieruit dat evolution 1.2 er wel tussen zit maar dat hij nog niet stabiel werkt onder gentoo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2002 Yep, en maak een backup en zet autoclean in /etc/make.conf op "no". Ik heb gisteren mijn installatie weer eens om zeep geholpen door gnupg 1.2.1 te emergen. Dit is een dependencie van Mozilla 1.2. Helaas kon ik daarna niets meer emergen, konden ineens mijn kernelmodules niet meer geladen worden, enz. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen