Ga naar inhoud

(mandrake 9.0 kde 3 ) kde loopt vast (caps/scroll kipperen)

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mandrake linux geinstalleerd (eindelijk gelukt :lol: ) Maar nu loopt hij bij kde vast. In het begin kan ik gewoon alles doen maar op een gegeven moment loopt het vast: de muis doet het niet meer. Het toetsenbord niet meer. Alleen de caps lock en de scroll lock knipperen :-? Wat kan ik hier aan doen? Weet linux zelf dat het vastloop zodat het de 2 lampjes laat knipperen?? Weet iemand waardoor het komt en wat ik dr aan kan doen?? bvd
Link naar reactie
Eerst even bekijken wat bij je vastloopt. Dat is nmlk niet Linuc, niet KDE, maar X Window. Dat kan komen doordat er iets mis is in de configuratie van X Window, bijv. in de gekozen videodriver. Post even welke videokaart je gebruikt. Start Mandrake even op in init 3 (doe je coor [b:2288be9295]init 3[/b:2288be9295] achter de prompt in te vullen, of door in een terminal in te loggen als root en vervolgens [b:2288be9295]init 3[/b:2288be9295] in te typen), login als gebruiker, en start X op via het commando [b:2288be9295]startx > ~/.X-errorlog.txt[/b:2288be9295] Bekijk na de crash van X dit logbestand op eventuele foutmeldingen en post die alhier. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...