anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Delen Geplaatst: 27 december 2002 Ben van plan een linux file, ftp, web server in mijn windows2000 netwerk te plaatsen. Welke distributie moet ik gebruiken en zijn daar tips & Trucs en of handleidingen voor. Penthium III 850 Mhz en 256 MB ADSL verbinding beschikbaar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2002 In principe zijn de meest gangbare distributies hier geschikt voor. Denk aan RH server editie , SuSE Professional, Mandrake, of als je van zelf sleutelen houdt: Slackware en Debian. Wat betreft tips en truuks, die vind je vel op Internet, in de boekhandel, of in de handleidingen die je bij de installatiedisks ontvangt. Ik gebruik zelf SuSe als bestands/printer-server en router voor kabelinternet, en ben erg gecharmeerd van de boeken die SuSe meelevert en de configuratieprogramma's Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2002 voor email gebruik ik Postfix en fetchmail voor ftp : vsftp (zeer goed te configgen :D ) voor html apache alles met suse 8.1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2002 Iedere distro kan.... maar Trustix en eSmith zijn daar extra voor gemaakt.... en hebben vanalles voorgeinstalleerd voor je... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2002 Debian, absoluut Debian; heb ik zelf ook als server. Heb ook andere distro's gehad maar toen ik eenmaal Debian had gebruikt, wou ik niet meer terug. Gewoon een paar diskette images (of een mini-cd) downloaden en Debian vanaf internet installeren. [url]http://www.debian.org[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2002 Wat mensen ook zeggen over: je moet debian nemen, je moet slackware nemen. het is allemaal gebaseerd op wat HIJ prefereert.. en niet naar de daadwerkelijke feiten. Linux is een transparant systeem.. dus dat betekend dat elke distro wel kan wat je moet doen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen