anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Delen Geplaatst: 26 december 2002 Hoi mensen ,ben overgestapt naar redhat8.0... Alles ging perfekt. Aangezien ik een kabelinternetverbinding had ik graag geweten of ik automatisch beveiligd ben met een firewall . Zoniet zit er een firewall in het pakket van red hat 8.0 en hoe heet die dan.(Xinetd... misschien). En hoe activeer ik deze. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2002 Redhat heeft een eigen firewall, voor hoe en wat kijk eens in het configuratiecentrum van Redhat. Schakel verder alle services uit die je niet nodig hebt, zo is de kans op inloggen van buitenaf ook kleiner en zelfs tot vrijwel nul te reduceren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2002 Als je als root "setup" runt in een console (dus niet in een terminal vanuit X), kun je de firewall instellen. In principe kan alles uit (blijven) staan. Kies bijvoorbeeld "High" en test je firewall bij [url]http://www.grc.com[/url] Als het goed is ben je "Stealth" en is je pc onzichtbaar (zo goed als) vanaf internet. Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2002 Erg handig is ook een tooltje als nmap. Gewoon vanaf de prompt: nmap -sT je_eigen_ip_adres, geeft al een heleboel info. Er is ook een grafische front-end: xnmap. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2002 Goeie grafische frontend voor het configureren van de Linux-firewall (lees: ip-tables) is guarddog. Kijk op www.simonzone.com voor meer info over dit Nederlandstalige programma. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2002 Thx voor de tip wat betreft guarddog. Voor ik hem installeer wou ik toch nog ff weten of ik deze firewall gewoon naast de bestaande firewall van red-hat mag gebruiken. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2002 Ik heb het niet gecheckt, maar waarschijnlijk worden eerst alle bestaande regels gedelete. Moet Guarddog uiteraard wel na de firewall van Redhat gestart worden, maar ik zou die gewoon uitschakelen. Overigens kun je met [code:1:7abdbe0414]iptables -L[/code:1:7abdbe0414] in een tekstschermpje je firewallregels bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2002 [quote:71c7bb12f4="wardog"]Thx voor de tip wat betreft guarddog. Voor ik hem installeer wou ik toch nog ff weten of ik deze firewall gewoon naast de bestaande firewall van red-hat mag gebruiken. :o[/quote:71c7bb12f4] Yep, beide zijn niets meer dan frontends voor ip-tables. Guarddog overschrijft dus de ip-tables van RH. en RH overschrijft die van Guarddog weer mocht je van guarddog afwillen. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen