Ga naar inhoud

KDE3 opstart-progs.... waar worden ze gestart?

anoniem

Aanbevolen berichten

DIe Kandalf tips kun je uitzetten door "Show tips on startup" uit te vinken. KMix wordt blijkbaar gestart door je sessie manager. Stop Kmix, log out en kies dan voor "Save Session" (zorg ook dat alle andere programma's afgesloten zijn). De volgende keer start hij KMix dan niet meer. Verder kun je in het startkde script gaan kijken, maar dat zou ik niet doen. En kijk of er dingen in de map $HOME/.kde/Autostart/ staan is idd ook een goed idee.
Link naar reactie
[quote:833e4ba80b="MrLeeJohn"]Ik was te vroeg.... het probleem is niet weg.... ik vond autostart in /etc/skel/.kde en dacht dat het dat was... helaas niet.... [/quote:833e4ba80b] Tja, je weet waar skel voor dient, dat is geen map die invloed heeft op de persoonlijke configuratie van een bepaald programma. [quote:833e4ba80b] en autostart in de kdedir kan ik niet vinden. Tis kde3.0.0-10.... :([/quote:833e4ba80b] Even kijken, bij SuSE staat hij op de volgende plaatsen: KDE_HOME/Autostart KDEDIR/share/autostart Waarbij KDE_HOME de plek is waar kde op jouw distro zijn configuratie opslaat (bijv. ~/.kde ), en KDEDIR de plek waar de globale installatie van KDE zich bevindt, bijv. /usr/kde Let wel, kde bepaalt niet waar autostart staat, dat bepaalt de distrobouwer.. Mocht de autostartmap nu leeg zijn, dan starten de applicaties op via sessiebeheer van KDE. Je kunt deze sessie verwijderen door een lege kde desktop af te sluiten en te kiezen voor de optie [b:833e4ba80b]sessie voor toekomstige logins opslaan[/b:833e4ba80b] Kandalf kun je overigens ook uitschakelen door de bijhorende optie in het dialoog van kandalf uit te schakelen. Succes, Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...