anoniem Geplaatst: 22 december 2002 Delen Geplaatst: 22 december 2002 Aangezien ik steeds meer mensen hoor praten over Linux, heb ik maar besloten het ook op mijn pc te zetten. Hiervoor heb ik mijn schijf opnieuw ingedeeld en een partitie van 3gb vrijgemaakt voor Linux. Gisteren heb ik de software gedownload (de 3 iso-bestanden samen 1.8gb). Nu wilde ik vandaag de software installeren op mijn pc, maar wat ik ook deed.. hij reageerde nergens op leek wel. Na cd-rom 1 er in te hebben gedaan kwam er een beginscherm waarop ik de keuze 'installeer linux' stond. Na deze te hebben aangeklikt kwam er een waarschuwingsvenster met het bericht dat het systeem een reboot moest maken. Na op 'ok' te hebben geklikt starte het systeem opnieuw op en gebeurd er verder niks.. Nadat ik in de Bios de first boot op cd-rom had gezet kwam er ook niks.. Wat moet ik dus nu doen en waar zit de fout 'm dus in?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2002 Ik had dit probleem ook en na het instellen van de cdrom op master i.p.v slave bootte hij wel van cdrom. Heb je 1 of 2 cd-roms ? En hoe zijn ze ingedeeld ? (master/slave) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2002 Bedankt! Dit bleek idd het probleem.. de cd-rom zat in de slave (de brander dus). In de DVD (master) deed hij het direct :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2002 [quote:13d3b9dcea="Elgerv"]Bedankt! Dit bleek idd het probleem.. de cd-rom zat in de slave (de brander dus). In de DVD (master) deed hij het direct :)[/quote:13d3b9dcea] En zo simpel kan het dus zijn :D Vreemd overigens dat je bios je niet verteld welke drive hij gaat gebruiken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2002 Hmm, iets te snel geantwoord zie ik.. De Cd zat eerst in mn brander (secondary master) en daarna heb ik hem in de DVD gezet (primary master).. Maargoed, veel maakt het niet uit. Het werkt, en daar ging het me om :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen