Ga naar inhoud

[Mandrake 9] nieuwe window manager

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe window manager gedownload, [url=http://flwm.sourceforge.net]flwm[/url]. Maar hoe moet ik zoiets opstarten? Als ik X niet automatisch laat opstarten en ik typ [b:b77b90dcdd]flwm[/b:b77b90dcdd] dan zegt 'ie dat 'ie X nodig heeft, maar als ik X wél opstart starten automatisch Gnome en Metacity mee, en als ik dan [b:b77b90dcdd]flwm[/b:b77b90dcdd] typ, zegt 'ie: Another window manager is running. Ik vraag me dus af, is er een manier om nieuwe window managers in dat menu onder 'Sessions' te zetten? Ik kan nu uit dat menu alleen KDE, GNOME, IceWM kiezen.
Link naar reactie
in je home directory maak je een bestand die je .xinitrc ( let op de punt ervoor ! ) dan bewerk je het bestand als volgt exec flwm dit sla je op en als je de vogende startx typt zal flwm gestart worden. dit zou moeten werken voor zover deze newbie het begrijpt :) hoe je flwm aan sessions toevoegt zal er aan liggen welke distro je hebt .
Link naar reactie
Ookal voeg ik het toe aan .xinitrc en .xsession, Gnome start zichzelf toch automatisch op. Vreemd.. Ook startx flwm werkt niet, dan start 'ie IceWM op. Ook al zo vreemd. En bij mij staat er bij systeem niet [b:faa1a00a58]loginbeheerder[/b:faa1a00a58]. [quote:faa1a00a58]hoe je flwm aan sessions toevoegt zal er aan liggen welke distro je hebt .[/quote:faa1a00a58] Kijk nog maar eens goed naar het onderwerp. :)
Link naar reactie
[quote:eb46fbf661="Mandraker"]in je home directory maak je een bestand die je .xinitrc ( let op de punt ervoor ! ) dan bewerk je het bestand als volgt exec flwm dit sla je op en als je de vogende startx typt zal flwm gestart worden. dit zou moeten werken voor zover deze newbie het begrijpt :) hoe je flwm aan sessions toevoegt zal er aan liggen welke distro je hebt .[/quote:eb46fbf661] PFFFF goedemorgen .. Mandrake 9 , staat in de topic .. UI !! :)
Link naar reactie
[quote:d17e753368="maximilaan"]Ga in het configuratiecentrum naar [b:d17e753368]systeem->loginbeheerder[/b:d17e753368] en zet de nieuwe windowmanager in de lijst. Als je vanuit init 3 een andere windowmanager wilt opstarten doe je dat als volgt: [b:d17e753368]startx flwm[/b:d17e753368] Max[/quote:d17e753368] Als je kdm gebruikt als sessiebeheerder, dan vindt die ze van zelf en kun je dus in het menu kiezen wat je wilt. Maar, dan moet je wel weer even uitvogelen hoe kdm te starten. :-?
Link naar reactie
[quote:61cba1f986="m021"]Ookal voeg ik het toe aan .xinitrc en .xsession, Gnome start zichzelf toch automatisch op. Vreemd.. Ook startx flwm werkt niet, dan start 'ie IceWM op. Ook al zo vreemd. En bij mij staat er bij systeem niet [b:61cba1f986]loginbeheerder[/b:61cba1f986]. [/quote:61cba1f986] Zit je wel in het configuratiecentrum van KDE (dus niet die van Mandrake!!)? Max
Link naar reactie
[quote:15be7ca6ce="water"] Als je kdm gebruikt als sessiebeheerder, dan vindt die ze van zelf en kun je dus in het menu kiezen wat je wilt. [/quote:15be7ca6ce] Ehm, kdm is geen sessiebeheerder (dat is ksmserver), maar een loginbeheerder. Deze vindt niks automatisch, als dat op jouw systeem wel zo is, dan heb je dat te danken aan je distributeur, niet aan kdm. [quote:15be7ca6ce] Maar, dan moet je wel weer even uitvogelen hoe kdm te starten. :-?[/quote:15be7ca6ce] kdm is de loginbeheerder, dus die start automatisch op als je in init 5 zit (en kdm gebruikt als loginbeheerder, anderen zijn bijv. xdm en gdm..). Max
Link naar reactie
[quote:e2c071cb2a="m021"]Ookal voeg ik het toe aan .xinitrc en .xsession, Gnome start zichzelf toch automatisch op. Vreemd.. [/quote:e2c071cb2a] Kan kloppen, RH, en dardoor Mandrake ook gebruikt tegenwoordig [b:e2c071cb2a]switchdesk[/b:e2c071cb2a], en niet de zo handige configuratiebestanden. Mogeik kun je switchdesk opstarten vanaf een prompt in X, en zo van window manager wisselen. [quote:e2c071cb2a] Ook startx flwm werkt niet, dan start 'ie IceWM op. Ook al zo vreemd. [/quote:e2c071cb2a] Dat kan komen doordat Mandrake flwm niet kan vinden, en dus de default window manager opstart, wat dan mogelijk ICEwm is. Of ICEwm en flwm zitten elkaar in de weg, dat kan ook. Weet je waaar flwm staat? doe dan dit: [b:e2c071cb2a]startx /pad/naar/flwm[/b:e2c071cb2a] Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...