Ga naar inhoud

Linux versnellen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Heb net via via een ideetje voor het versnellen van Linux ontvangen: geef X de prioriteit -10, en ontvang een veel sneller reagerende desktop!! Is heel simpel uit te voeren, zoek via [b:13f2418396]ps ax | grep X[/b:13f2418396] het pid van X op, doe als root [b:13f2418396]renice -10 <pid>[/b:13f2418396] en huiver van het verschil!! Dat moet je dus bij elke start doen, maar via een script kun je dat automatiseren. Dit script wil ik, zodra ik wat tijd heb, toevoegen aan de faq. Maar aangezien X niet standaard een hogere prioriteit krijgt, wat is eigenlijk het addertje van deze snelheidswinst? Max
Link naar reactie
[quote:6cbd921559="Bamboe"]Om eerlijk te zijn, op mijn config (athlon 800, 256 mb ram, nvidia tnt2, gentoo 1.4) merk ik zo direct geen verschil. Kan je misschien eens zeggen aan wat ik het zou kunnen merken?[/quote:6cbd921559] Verschil is te merken in het renderen van de gui, dus hoe snel webpagina's geladen worden, menu's geopend,/sluiten, etc. Dat gaat allemaal veel vlotter. Opstarten van applicaties gaat niet vlotter, maar die zijn ook niet versneld door deze truuk. Maar op zich is het leuk om hier even mee te spelen, voor een permanente versnelling zijn andere oplossingen beter. Immers: je versnelt iets ten koste van de rest, en als Mithrandir aangeeft, als iets mis gaat met X is ht moeilijker om de boel weer vlot te trekken.. Max
Link naar reactie
Onvoorstelbaar, OO: start de eerste keer na 15 sec. op, een tweede start binnen 1 seconde!! Gip: hoeft eigenlijk geen opstartscherm meer, die is binnen een seconde verdwenen? (via no-splash uitgeschakeld, gimp start in 1,2 sec. op!!) Mozilla, eerste start 8 sec. 2e start 3 (raar dat die trager blijft dan OO) Galeon: eerste start 8 sec. 2e start 2 sec. sopidopi: 1 sec. phoenix: 1,2 sec. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...