anoniem Geplaatst: 18 december 2002 Delen Geplaatst: 18 december 2002 Bij de setup van Mandrake kon ik zelf partities aanmaken. Ik kon kiezen uit het maken van een primary partitie, extended partitie of een extended_0x85 partitie. De eerste 2 ken ik uit de DOS/Windows wereld. Maar extended_0x85 ken ik niet. Wat is dat? En nog een vraag. Moet ik de / partitie primairy maken of extended? En hoe zit dat met de rest van de partities? mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2002 Heel erg algemeen: je kunt maximaal 4 primaire partities maken en maximaal 1 extended partitie. Echter een extended partitie wordt echter ook geteld als een primaire partitie. Dus als je een extended partitie aanmaakt kun je nog drie primaire partites maken. Binnen een extended partitie kun je vervolgens nog weer 63 partities aanmaken. Ik zou iig een extended partitie aanmaken, anders zit je met slechts vier partities. ik weet niet hoe groot je schijf is, maar als het even kan zou ik iig voor de volgende zaken een aparte partitie aanmaken: /boot (20 tot 50 MB) /swap (zie andere topic) /home (zo groot als je denkt nodig te hebben voor je persoonlijke bestanden) /var (hier worden oa alle logs opgeslagen, voor een desktop-pc 50 tot 100 MB?) /backup (zo groot als je nodig denkt te hebben) / (de overige ruimte, maar voor mandrake minimaal 2.0 gigabyte, denk ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2002 [quote:c8605f4b18="roy_startpag"] Maar extended_0x85 ken ik niet. Wat is dat? [/quote:c8605f4b18] Op [url=http://www.geocrawler.com/archives/3/158/2000/6/0/3916870/]deze site[/url] staat info over een Extended 0x85 partitie. :roll: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen