Ga naar inhoud

[Mandrake 9.0] wat is Extended_0x85?

anoniem

Aanbevolen berichten

Bij de setup van Mandrake kon ik zelf partities aanmaken. Ik kon kiezen uit het maken van een primary partitie, extended partitie of een extended_0x85 partitie. De eerste 2 ken ik uit de DOS/Windows wereld. Maar extended_0x85 ken ik niet. Wat is dat? En nog een vraag. Moet ik de / partitie primairy maken of extended? En hoe zit dat met de rest van de partities? mvg, Roy
Link naar reactie
Heel erg algemeen: je kunt maximaal 4 primaire partities maken en maximaal 1 extended partitie. Echter een extended partitie wordt echter ook geteld als een primaire partitie. Dus als je een extended partitie aanmaakt kun je nog drie primaire partites maken. Binnen een extended partitie kun je vervolgens nog weer 63 partities aanmaken. Ik zou iig een extended partitie aanmaken, anders zit je met slechts vier partities. ik weet niet hoe groot je schijf is, maar als het even kan zou ik iig voor de volgende zaken een aparte partitie aanmaken: /boot (20 tot 50 MB) /swap (zie andere topic) /home (zo groot als je denkt nodig te hebben voor je persoonlijke bestanden) /var (hier worden oa alle logs opgeslagen, voor een desktop-pc 50 tot 100 MB?) /backup (zo groot als je nodig denkt te hebben) / (de overige ruimte, maar voor mandrake minimaal 2.0 gigabyte, denk ik)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...