anoniem Geplaatst: 18 december 2002 Delen Geplaatst: 18 december 2002 Ik wil graag het netwerkverkeer loggen. Ik wil kunnen nagaan hoe laat bv een bepaalde gebruiker op msn is geweest, of bv een mail gestuurd heeft etc. Ik heb al wat gelezen over het programma Syslog. Kan ik dat hiermee? Zoja hoe werkt het dan? Zo nee waarmee kan het wel? ff ter informatie: Ik heb een netwerk van 3 PC's, aangesloten op een routerswitch. In de router is Syslog aangevinkt, en het IP ingevuld van de PC die als Syslog daemon moet gaan fungeren. Dat wordt dus mijn PC. Op mijn PC dient dan ook een Syslog daemon geinstalleerd te worden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2002 Je kan met IPtables alles loggen wat je wilt..je kan al je FORWARDS loggen. Er zijn daarop weer allemaal tooltjes die je kan gebruiken om je logfile heen te spitten en om te kijken wat er nou allemaal gebeurd is.. Google eens een beetje en je zal al snel vele hits vinden..zo zijn er ook meerdere perl scripts die je logfile messages kan uitlezen en er een mooie webinterface van maken.. Suc6! M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2002 Als je geduld hebt, de auteur van Guarddog is nu bezig met watchdog, een KDE-applicatie waarmee je je ip-tables in de gaten kunt houden. Naar verwachting komt die in februari uit, de ontwikkelaar is nu met vakantie :P Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2002 [quote:378967cc1b="maximilaan"]Als je geduld hebt, de auteur van Guarddog is nu bezig met watchdog, een KDE-applicatie waarmee je je ip-tables in de gaten kunt houden. Naar verwachting komt die in februari uit, de ontwikkelaar is nu met vakantie :P Max[/quote:378967cc1b] lol hey Max en MVE ik heb wel een routerswitch. Kan ik dan wel met een van deze mogelijkheden die jij mij beschrijft, realiseren wat ik wil? Ik heb wel zoals ik al zei, in mij firmware een optie, die aan 1 PC in het netwerk de syslog rechten geeft. Deze optie gaat er dan vanuit dat ik een syslog daemon op deze PC installeer. Alvast bedankt, Roy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen