Ga naar inhoud

[SuSE 8.1] installatie met windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ga de komende week voor het eerst linux installeren, was overtuigd door de knoppix cd van de hcc dagen! Maar heb een vraagje over de installatie. Ik heb nu windows xp draaien, en dat wil ik graag zo houden, dus linux moet ernaast draaien. De harde schijf is al zo gepartitioneerd, dat ik nu 10 gb aan nog niet geformatteerde, wel gepartitoineerd primaire schijfruimte heb. Voor SuSE dus. Mijn vraag: hoe moet ik zorgen dat het booten goed gaat, dat ik dus een vraag krijg bij het opstarten wel OS ik wil draaien. Ik hoorde ook ergens dat je een windows bootmanager kon gebruiken, is dat het handigst?
Link naar reactie
om het SuSE makkelijk te maken (en jezelf te behoeden voor een te ingewikkelde installatie :D ) kun je beter de niet geformatteerde partitie gewoon verwijderen en tijdens de installatie GOED op te letten dat SuSE enkel en alleen deze ruimte gebruikt. Je kan dan evt ingaan op het voorstel van YAST (suseinstallatietool) Gebruik idd gewoon GRUP als bootmanager want tijdens de installatie van SuSE zal ook je winXP gewoon toegevoegd worden. TIP: zorg dat je een fat32 partitie hebt waar je bijv. MIJN DOCUMENTEN opzet zodat je tussen beide OS'sen bestanden kunt uitwisselen. (ntfs partitie's beschrijven is nog steeds EXPIRIMENTEEL ) Veel plezier ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...