Ga naar inhoud

Kernel upgrade


anoniem

Aanbevolen berichten

ppl :D Ik maak gebruik van Linux Debian met kernel 2.2, nu heb ik het probleem dat ik met IRC geen DCC bestanden kan versturen (wel ontvangen). Ik heb het een en ander opgezocht en nu blijkt dat met: modprobe ip_conntrack_irc modprobe ip_nat_irc ik dit probleem op kan lossen, echter.... deze modules zitten niet in kernel 2.2, wel in 2.4. Mijn vraag is dus, hoe kan ik mijn kernel upgraden :-?? Alvast bedankt
Link naar reactie
Ook voor de 2.2 kernel is er een aparte module voor dcc als je ipchains masquerading gebruikt (ip_masq_irc). Als je naar de 2.4 kernel gaat vanuit potato moet je niet vergeten het commando: #apt-get dist-upgrade te geven. Ook moet je apt-setup draaien en het juiste path naar de woody release instellen. Potato is namelijk niet goed voorbereid op de 2.4 kernel.
Link naar reactie
sorry... ff ertussenuit geweest :P [quote:6c09ee6723="Mithrandir"]dit probleem doet zich alleen voor als je achter een masquerading server zit met een 2.2 kernel dus als je op je eigen pc de kernel vervangt zou ik geen verbetering verwachten.[/quote:6c09ee6723] Wat zou je dan wel aanraden? Ik kan dus zowel met IRC als met MSN geen bestanden versturen. Maak geen gebruik van een firewall (onzin die dingen :lol: ) dus daar kan het ook niet aan liggen. Waar dan wel aan ? Wat moet ik doen om het [u:6c09ee6723]wel[/u:6c09ee6723] werkend te krijgen ? alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...