Ga naar inhoud

Linux ontdekken....

anoniem

Aanbevolen berichten

Welke distro je wilt gebruiken maakt niet zoveel uit, kies alleen na de installatie voor een lichte GUI, zoals windowmaker, blackbox, of anderen. Voor een overzicht van diverse distro's verwijs ik je naar de faq in dit forum linux downloaden kan uiteraard, en wel op www.linuxiso.org. Houd er wel rekening mee dat dit zonder ondersteuning en documentatie is, iets dat je zeker in het begin nodig zult hebben.. Max
Link naar reactie
ik zou gaan voor Mandrake en dan Fluxbox installeren a. omdat mandrake eenvoudig te installeren is en b. omdat fluxbox een " lichte " manager is maar toch prima samenwerkt met KDE het installeren van mandrake is een eitje en op de 2 installatie iso's staat alles wat je nodig hebt verder zou je mischien 128 Mb ram bij kunnen plaatsen. http://www.mandrakelinux.com/en/ftptmp/1040151721.d2d577216747ec3b8b542e4ec66a7217.php www.fluxbox.org
Link naar reactie
Ik ben nu ook bezig met het doorgronden van linux. Ik heb een webserver opgezet onder slackware 8.1. Dit draait op een 486DX met 16mb ram. zonder grafische schil. Het configureren is te doen middels webmin. Ik zelf geef, om te configureren, echter de voorkeur om de betreffende bestanden te editen. Zodat ik een beter idee heb waarvoor alles dient. Zo ben ik nu met een ftp-server bezig, een ssh-server en iptables. Ik moet zeggen het werkt errruuuuggg verslavend. Veel plezier
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...