Ga naar inhoud

Linux updaten naar een nieuwere versie, kan dat?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben zo nu en dan bezig geweest met Linux. Heb Red Hat 7.2, SuSE 7.0 en Mandrake 8.2 gehad. En nu overweeg ik om Mandrake 9.0 te downloaden. Ik wil altijd de nieuwste versie van een linux distro op mijn PC hebben. Het enige nadeel is, dat ik iedere keer 3 CD's van een paar 100 MB moet downloaden. En dat iedere keer als er een nieuwere versie uitkomt. Is er geen mogelijkheid om ergens via een site me distro te updaten naar de nieuwere versie van die distro. Is er een distro waarbij je dit makkelijk kunt doen? Zoja welke distro? Zo niet zijn er geen speciale update CD's te downloaden? Dan hoef ik teminste geen 3 CD's te downloaden. mvg, Roy
Link naar reactie
Even onderscheid tussen update en upgrade: update: nieuwste software en patches downloaden voor je huidige distributieversie upgrade: je huidige distributie vervangen door een nieuwere versie Een distro die je heel goed kunt upgraden naar de volgende versie, zonder telkens volledige installatie-cd's te moeten downloaden/kopen is Debian. Bij de andere distro's is het overigens wel mogelijk om te uypgraden, maar vaak niet aan te raden omdat je meestal eindigd met een beschadigd systeem... updates kun je overigens voor elk systeem downloaden. Het gebruik van telkens de nieuwste versie is overigens niet echt noodzakelijk. Tenzij je hardware onvoldoende wordt ondersteund, of je bepaalde zaken niet goed kun configureren, en dit probleem is opgelost in de volgende versie is een upgrade aan te raden. De software die je daadwerkelijk gebruikt (KDE, Gnome, andere softwarepakketten) kun je in bijna alle gevallen gewoon upgraden vanaf de server van je distributeur. Een upgrade is dan pas noodzakelijk als je distriteur geen nieuwe updates voor je huidige versie beschikbaar stelt, of als je software wilt gebruiken die een veel nieuwer basissysteem vereist. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...