Ga naar inhoud

Printen vanuit K-applicaties

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem bij het printen vanuit KDE-applicaties (zoals KOffice en KWrite). Het probleeem is dat als ik vanuit de applicatie op de printknop klik de printer wel gaat printen. Maar wat eruit komt is niet de tekst die ik in heb getypt maar allerlei postscript. Dit probleem doet zich alleen voor bij het printen vanuit KDE-applicaties. Als ik iets print door in een terminal 'cat bla.txt|lpr' (zonder de ') in te typen dan krijg ik wel gewoon de tekst te zien. Ook het printen vanuit StarOffice ging goed. Ik heb geprobeerd om het op te lossen door CUPS te installeren maar dat hielp niet? Wie weet wat ik moet doen zodat ik wel gewoon kan printen vanuit KDE-applicaties? Ik gebruik Slackware 8.1, de printer is een Canon BJC-70 aangesloten op de parallelle poort. Mijn /etc/cups/printers.conf [quote:bbf9bd5129]# Printer configuration file for CUPS v1.1.15 # Written by cupsd on Sat Aug 31 12:19:01 2002 <DefaultPrinter Canon> Info Canon DeviceURI parallel:/dev/lp0 State Idle Accepting Yes JobSheets none none QuotaPeriod 0 PageLimit 0 KLimit 0 </Printer> [/quote:bbf9bd5129] Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Op http://printing.kde.org vind je veel info over printen vanuit KDE. Het lijkt erop dat KDEPrint een zgn Raw-printerfilter gebruikt, waardoor de postscripinformatie rechtstreeks naar de printer wordt verstuurd, ipv omgezet naar een voor je GDI-printer begrijpelijke taal. wat kun je hier aan doen? kijk bij de instellingen van kdeprint (via het configuratiecentrum of konqueror) welke filters kdeprint gebruikt. Verwijder evt de kde-configuratie uit je persoonlijke map om met een schone lei te kunnen beginnen. Max
Link naar reactie
Kies de goede printer in http://localhost:631/ Let ook op dat GhostScript geïnstalleerd is (ESP GhostScript) en gebruik een zo nieuwe mogelijke CUPS versie. Als het goed is zou het dan moeten werken. Als je de jusite printer kiest, zou CUPS moeten weten dat hij de PostScript moet omzetten naar het juiste formaat voor je printer. Maar ik heb altijd dikke ruzie met CUPS, dus ik gebruik LPRNG + Apsfilter + GhostScript.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...