Ga naar inhoud

Suse 8.1 op disk

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb suse 8.1 gedownload en deze staat dus op de harde schijf, +/- 6 GB. Is het mogelijk deze op cdrom te zetten zodat ik deze als instalatie cdrom 's kan gebruiken? Wat is de dir structuur op deze cdrom's. Op cdrom scheeld natuurlijk veel ruimte maar belangrijker, ik loop steeds tegen het feit aan dat als ik extra pakketten erbij wil installeren, de install dir suse niet meer herkend wordt. krijg de fout: error, media is not attachted. Hij verwacht CD1 enz. Ook al verander ik het install pad in yast2. Bvd, Lion :roll:
Link naar reactie
Dat van de installatiedirectory is vreemd, ik heb SuSE zodanig ingesteld dat hij alles van ftp download, en dat doet hij ook keurig. Waar je wel rekening mee moet houden is wanneer je de juiste installatiedirectory in yast hebt ingesteld, hij de pakketinformatie uit deze directory eerst goed moet inlezen voordat hij hem ook daadwerkelijk kan gebruiken voor het oplossen van dependencies e.d. Of het mogelijk is om SuSe op te splitsen en op cd te zetten weet ik overigens niet, wat je wel kunt doen is SuSE van iemand lenen (of bij de bib) en die overbranden op cd's. Als je kabel hebt zou ik overigens gewoon de ftp-site instellen als installatiemedium. Kies wel een mirror, ftp.suse.com is veel te traag hiervoor. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...