anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Delen Geplaatst: 8 december 2002 Heb nu voor de tweede keer Linux geïnstalleerd en ben er weer voor goede moed mee aan de slag gegaan, maar ik stuit weer op de zelfde problemen als de eerste keer; programma's laten zich niet of slecht installeren en van de meldingen die ik krijg begrijp ik weinig. Heb meestal geen idee wat ik moet doen. Ondanks het feit dat ik een paar Linux handboeken doorgespit heb, heb ik het idee dat ik nog steeds niet goed begrijp hoe linux in elkaar steekt. Mijn vraag is dus: is er in Rotterdam een Linux gebruikersclub waar ik terecht kan? Emile Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Pfoei, vaak heb je bij hcc-afdelingen wel mensen die voldoende kennis van zaken hebben. Wat betreft het installeren van applicaties, welke distro gebruik je? En waar haal je de applicaties zoal vandaan? Voor het installeren van open source applicaties kun je vaak het beste deze volgorde aanhouden: 1)installeer eerst applicaties van je eigen installatie-cd's. 2) installeer vervolgens vooral applicaties van de ftp-servers van je distro. 3) installeer applicaties van andere bronnen, die bedoelt zijn voor je distro 4)installeer applicaties die niet specifiek zijn bedoelt voor je distro 5)installeer applicaties dmv het compileren ervan. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Ik woon in Rotterdam :D Kom gerust langs. BTW met hulp van het forum en wat zoeken op internet kom je er wel hoor. Ik ben begonnen met SuSE 8.0 ene half jaar terug en ik ben definitief verslaafd. Ben nu bezig, half klaar met mijn eigen LFS en doe mijn best nu C++ te leren. Heb je breedband BTW, want dat is zoiezo wel handig als je veel hulp op internet wil zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2002 Bedankt voor je aanbod Marcel,dat lijkt me hartstikkelijk leuk! :D :D Ik geef je hierbij even m'n email-adres zodat we een keer een afspraak kunnen maken: e.kneppers@chello.nl. Het punt met Linux is dat ik het wel heel boeiend vind, maar dat ik voortdurend op allerlei problemen stuit, waar ik niet goed uitkom. Ik heb zelf Red Hat 8.0. Het installeren zelf ging probleemloos, maar als ik een gedownload proggie probeer te installeren krijg ik na ./configure mededelingen als:aclocal missing, automake missing etc. Ik vermoed dat, dat betekent Red Hat een aantal bestanden mist, maar ik heb vervolgens geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken. Nou ja, daar kunnen we het dus b.v. overhebben! Emile Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2002 OK leuk, man ik stuur je zo ff een mailtje en dan spreken we iets af. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2002 je moet als je zelf software wilt compileren inderdaad de nodige development progs installeren: zoals gcc, binutils, automake, autoconf, perl, m4, etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 en dat zit meestal niet bij een standaard RH desktop installatie ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 [quote:110eac4621="w.roosenburg"]en dat zit meestal niet bij een standaard RH desktop installatie ;)[/quote:110eac4621] Nee idd niet, maar ik zal hem el helpen. We hebben al gemailed en spreken iets in de 1e of 2e week van 2003 af Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 [quote:12e48a32e0="Marcel de Reus"] We hebben al gemailed en spreken iets in de 1e of 2e week van 2003 af[/quote:12e48a32e0] Effe een traan wegpinken *snik*. Ain't it a beautiful world... ik ben ontroerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 [quote:aa4f474020="LibraOne"][quote:aa4f474020="Marcel de Reus"] We hebben al gemailed en spreken iets in de 1e of 2e week van 2003 af[/quote:aa4f474020] Effe een traan wegpinken *snik*. Ain't it a beautiful world... ik ben ontroerd.[/quote:aa4f474020] :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 Gezien je logo kan je zelf ook wel wat hulp gebruiken LibraOne :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2002 [quote:0a0a8ebc92="Knepsel"]Gezien je logo kan je zelf ook wel wat hulp gebruiken LibraOne :)[/quote:0a0a8ebc92] Nu weet je waarom ik ook zo'n hoofdpijn heb. :roll: Ach ja het zal door de kerst komen denk ik... gewoon ontroerd over dat mensen elkaar willen helpen met hun computers door langs te komen. Ik vind het bewonderenswaardig. En ja sorry daar wordt ik een beetje sentimenteel van... no harm intended Marcel. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen