Ga naar inhoud

shell script vraagje

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een scriptje dat elke minuut de verbinding checked dmv een ping en als er geen goeie ping naar 2 ip-adressen gedaan kan worden wordt de internet verbinding herstart. Ik wil dat als de internet verbinding herstart wordt de datum genoteerd wordt in een logfile. Dit doe ik met het date commando, alleen ik wil dat me logfile niet steeds overschreven wordt maar steeds bijgeschreven wordt zodat ik in een maand kan zien op welke dag en welke tijd verbinding er uit is geflikkerd. Met welk commando zorg ik ervoor dat mijn logfile steeds wordt bij geschreven en niet wordt overschreven? Dit is me scriptje (gestolen van Ipcop..:-) ): >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> #!/bin/sh # Script to check internet connectivity echo "Testing Line status " & date; if (/bin/ping -c 1 194.109.104.104); then echo " Line is UP"; elif (/bin/ping -c 1 80.79.193.206); then echo " Line is Up (2nd host)"; else echo "Line is Down will restart the Internet Connection"; cd /etc/rc.d/init.d/ ./adsl start & date >/var/log/internet_down.log fi >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Bij voorbaat dank. Mvg, Michiel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...