anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Delen Geplaatst: 8 december 2002 Hoi, Ik heb een scriptje dat elke minuut de verbinding checked dmv een ping en als er geen goeie ping naar 2 ip-adressen gedaan kan worden wordt de internet verbinding herstart. Ik wil dat als de internet verbinding herstart wordt de datum genoteerd wordt in een logfile. Dit doe ik met het date commando, alleen ik wil dat me logfile niet steeds overschreven wordt maar steeds bijgeschreven wordt zodat ik in een maand kan zien op welke dag en welke tijd verbinding er uit is geflikkerd. Met welk commando zorg ik ervoor dat mijn logfile steeds wordt bij geschreven en niet wordt overschreven? Dit is me scriptje (gestolen van Ipcop..:-) ): >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> #!/bin/sh # Script to check internet connectivity echo "Testing Line status " & date; if (/bin/ping -c 1 194.109.104.104); then echo " Line is UP"; elif (/bin/ping -c 1 80.79.193.206); then echo " Line is Up (2nd host)"; else echo "Line is Down will restart the Internet Connection"; cd /etc/rc.d/init.d/ ./adsl start & date >/var/log/internet_down.log fi >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Bij voorbaat dank. Mvg, Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Als je [code:1:899ce8e0a1]>[/code:1:899ce8e0a1] gebruikt, dan wordt de file overschreven. Als je [code:1:899ce8e0a1]>>[/code:1:899ce8e0a1] dan wordt de informatie toegevoegd. Dus even die op een na laatste regel aanpassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Water..many thanks! Dat was het..die & hoort daar ook btw niet..ik ga het meteen testen. M. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen