Ga naar inhoud

[RedHat 8} - Samba problem


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij met dit probleem? Ik draai RedHat 8 met Samba 2.2.7. Ik draai een servertje met RedHat 8, een systeem met XP en een 98 systeem. Als ik in mijn netwerk vanaf mijn win98 pc naar netwerkomgeving ga zie ik alleen mijn XP systeem en NIET mijn RedHat doos! Hetzelfde geldt voor mijn XP machine, hij ziet alleen mijn 98 pc en niet redhat. Het commando 'smbclient -L xp-computernaam' geeft wel alle shares, ook een winpopup-message sturen vanaf RedHat werkt, maar vanaf mijn XP systeem of 98-Systeem gegevens halen vanaf mijn RedHat pc???? Het wil niet lukken. Aanvullende info: Mijn IP van mijn router: 192.168.1.1 IP Redaht: 192.168.1.2 IP XP-Systeem: 192.168.1.3 IP 98-Systeem: 192.168.1.4 Ik heb met 'smbclient -a users' al mijn users ingevoerd en ook in mijn /etc/hosts en /etc/samba/lmhosts al mijn IP's van mijn lokale netwerk ingegeven. Ik heb op de windows-pc's de WINS-instellingen IP 192.168.1.2 (naar RedHat 8) gegeven. Toch wil het niet lukken? Help a.u.b. Alvast bedankt! [b:60e89bdd1b][/b:60e89bdd1b][b:60e89bdd1b] :wink: :wink: :wink: [/b:60e89bdd1b]
Link naar reactie
Sorry, maar sinds 5 minuten werkt mijn samba server nu. Ik heb handmatig via Webmin mijn server gestart, dat was dus het enige probleem! Samba was niet automatisch gestart. Na het starten van samba werkt alles prima. Ik kan inmiddels redelijk goed met Linux werken en ook Squid server en Samba.conf files zouden geen probleem moeten zijn. Misschien kan ik je nog helpen met je samba server, graag! Mocht je iets aan mijn smb.conf file hebben, hoor ik het graag. :P :P :P :P :P
Link naar reactie
Nou geweldig dat het werkt. Ha ik had dat probleem eerst ook. Ik heb toen in webmin ingesteld dat samba ook automatisch moet meestarten bij een reboot. Ik heb nog wel een probleempje met Samba... als je kan helpen graag, zie deze posting: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78005 't Is een lastig probleem maar twee weten meer dan een...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...