anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Delen Geplaatst: 8 december 2002 Wie helpt mij met dit probleem? Ik draai RedHat 8 met Samba 2.2.7. Ik draai een servertje met RedHat 8, een systeem met XP en een 98 systeem. Als ik in mijn netwerk vanaf mijn win98 pc naar netwerkomgeving ga zie ik alleen mijn XP systeem en NIET mijn RedHat doos! Hetzelfde geldt voor mijn XP machine, hij ziet alleen mijn 98 pc en niet redhat. Het commando 'smbclient -L xp-computernaam' geeft wel alle shares, ook een winpopup-message sturen vanaf RedHat werkt, maar vanaf mijn XP systeem of 98-Systeem gegevens halen vanaf mijn RedHat pc???? Het wil niet lukken. Aanvullende info: Mijn IP van mijn router: 192.168.1.1 IP Redaht: 192.168.1.2 IP XP-Systeem: 192.168.1.3 IP 98-Systeem: 192.168.1.4 Ik heb met 'smbclient -a users' al mijn users ingevoerd en ook in mijn /etc/hosts en /etc/samba/lmhosts al mijn IP's van mijn lokale netwerk ingegeven. Ik heb op de windows-pc's de WINS-instellingen IP 192.168.1.2 (naar RedHat 8) gegeven. Toch wil het niet lukken? Help a.u.b. Alvast bedankt! [b:60e89bdd1b][/b:60e89bdd1b][b:60e89bdd1b] :wink: :wink: :wink: [/b:60e89bdd1b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Is de werkgroep hetzelfde als die van je win pc's? Als dat hetzelfde is... kan je dan de contents van je smb.conf mailen? Die staat in /etc/samba Ik ben ook niet zo ervaren (heb Samba nu bijna succesvol geimplementeerd) maar ik heb al best wat in de configuratie zitten studeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Sorry, maar sinds 5 minuten werkt mijn samba server nu. Ik heb handmatig via Webmin mijn server gestart, dat was dus het enige probleem! Samba was niet automatisch gestart. Na het starten van samba werkt alles prima. Ik kan inmiddels redelijk goed met Linux werken en ook Squid server en Samba.conf files zouden geen probleem moeten zijn. Misschien kan ik je nog helpen met je samba server, graag! Mocht je iets aan mijn smb.conf file hebben, hoor ik het graag. :P :P :P :P :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Nou geweldig dat het werkt. Ha ik had dat probleem eerst ook. Ik heb toen in webmin ingesteld dat samba ook automatisch moet meestarten bij een reboot. Ik heb nog wel een probleempje met Samba... als je kan helpen graag, zie deze posting: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78005 't Is een lastig probleem maar twee weten meer dan een... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen