anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Delen Geplaatst: 27 november 2002 Hallo, ik heb mijn schijf opgedeeld in 4 partities. De eerste voor XP de tweede en derde voor windows programma's/bestanden. Nu wil ik Mandrake op de laatste partitie installeren zonder dat het invloed heeft op mijn XP installatie. Is dit mogelijk (en makkelijk)? Kan ik bijvoorbeeld gewoon de pc starten met de bootable Mandrake cd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 Lijkt erg veel hierop: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=76745[/url]. Het is inderdaad mogelijk. Bij het installeren vraag zorg je ervoor dat Linux wordt geinstalleerd op de vierde partitie. Tijdens de installatie vraagt het installatieprogramma een boot-diskette te maken. Met deze diskette kun je linux opstarten zonder de boot-procedure te veranderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 In principe gaat het zo zonder problemen. Wat ik wel even zou doen is een backup maken van belangrijke bestanden (ik heb nog nooi gehoord dat Mandrake complete partities heeft gewist, maar je weet maar nooit) en even nagaan hoe je de mbr van Windows XP kunt herstellen, voor het geval dat de bootloader van linux niet goed wordt geinstalleerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen