Ga naar inhoud

SuSE KDE start alleen met root

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Wanneer SuSE opstart crashd deze bij het inlog scherm van KDE3. Dit voorkom ik nu door snel naar tty2 te gaan en in root init 3 in te typen. Om vervolgens via startx in KDE3 te komen. Start ik KDE3 op met joris, dan crashd KDE3 ook bij het opstarten. Nog een klein vraagje. Als installatiebron, welke ftp site is daar het handigste voor, hij zit nu al 5 minuten te zoeken naar ftp.gwdg.de/pub/suse/i386/8.1/ Groeten, Joris
Link naar reactie
[quote:6140f5075d="Joris"]Hoi, Ik heb de gebruiker joris verwijdert en opnieuwe aangeamaakt. Dat was het eerste wat ik ook geprobeerd heb, had ik ook moeten vermelden. [/quote:6140f5075d] Okay, maar wat wil je daarmee zeggen? [quote:6140f5075d] Alleen root kan init 3 aanroepen. [/quote:6140f5075d] Klopt, maar daarna kan de root weer uitloggen en/of de gebruiker inloggen, om vervolgens [b:6140f5075d]startx kde[/b:6140f5075d]uit te voeren. [quote:6140f5075d] Ik ga nu KDM (of het pakket waar deze inzit) opnieuw installeren. [/quote:6140f5075d] kdm zit in kdebase. Betwijfel of een herinstallatie helpt, het zit nmlk in je configuratie, niet in fouten in het programma. De configuratie wijzig je niet als je een pakket herinstalleerd..
Link naar reactie
Ik denk dat de fout ligt ergens in de lettertype ondersteuning moet liggen In KDM en de gebruiker joris deze lettertype gebruikten. Ik ben naar de login manager gegaan. In persoonlijke voorkeuren ging Linux bij lettertype weer hangen met halve voorbeeld letters. Tja, ik had gehoopt dat Linux wat windows eigenschappen had ;) Groeten, Joris
Link naar reactie
Het kan idd dat het door je fonts komt ga ff naar je fonds dir en chcek of je als gebruiker ook op alle fonds leesrechten hebt. (kwam er nml. zelf ook achter dat de ttf installer allen de rechten voor root zet en niet voor de gebruikers en moest dat dus handmatig goed zetten.. cd /fonds/dir/ chmod 622 ./* -R en nu kan iedereen dus lezen en root evt. nog schrijven ook :D Wellicht dat dit je probleem oplost
Link naar reactie
Ik heb de NVIDIA drivers gedeinstalleerd met YAST2. Vervolgens de officiele van YAST2 geinstalleerd. Poef ! Ik kan nu KDE3 draaien in gebruiker joris, SuSE kan nu opstarten in init 5 zonder dat KDM gaat hangen. :D Nu nog kijken of ik de fonts kan veranderen, want deze hing ook. Dan achter de tv kaart aan, want ik kan een tijdje tv kijken en dan hangt SuSE alweer. Bedankt voor de moeite. Joris
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...