anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Delen Geplaatst: 24 november 2002 Ik heb Redhat 8.0 en ik heb nu een groot probleem. Als ik op sommige iconen klik op mijn desktop dan probeert Totem die te openen! :/ Totem is een programma om mediafiles mee te openen. Er is dus iets niet goed met de associatie van files. Nu kan ik sommige programmas dus niet gebruiken daardoor. Zoals de prullenbak en mijn persoonlijke map, die worden dan geopend door Totem als ik erop klik! (foutmelding dus). Heb al gezocht in de associaties in de instelingen maar daar kan ik niks in vinden. Voorbeeld van wat ik zie als ik op sommige pictogrammen klik, hier de prullenbak: There is no plugin for Totem to handle '/root/.gnome-desktop/Prullenbak' Totem will not be able to play Wie weet een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 Hmmm, vreemd probleem Wat je kunt doen is de configuratiebestanden van gnome in je persoonlijke map te hernoemen/verwijderen, zodat eventuele fouten in de configuratie van gnome weg zijn. Andere oplossing is om in een van de Gnome-menu's op zoek te gaan naar de configuratiemodule waarmee je de bestandstypen kunt instellen. Stel hier de applicatiebindingen voor url-adressen zodanig in dat deze gebruik maken van Nautilus. Kijk uit: Gnome kent geen "Toepassen/Ok/Annuleren": elke wijziging die je aanbrengt wordt onmiddelijk uitgevoerd. Mogelijk dat je hierdoor de bestandsassociaties nu verkeerd hebt staan.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 Na vanalles gewoon te proberen en wat geluk is het me gelukt :) Ik had in de fila associatie instellingen de extendie .desktop verwijderd. En toen werkte de links op de desktop wel weer gewoon :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen