anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Delen Geplaatst: 24 november 2002 Hallo, Binnenkort krijgen we hier kabel maar je de folder zegt dat het kabelmodem, [url]www.kabelfoon.nl[/url], alleen maar op win 98 werkt, is dit ook zo of zijn er al tools om dit ook onder Linux werkend te krijgen want om nou een win 98 server te draaien... Bedankt, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 wat voor een kabelmodem in combinatie met sletwerkkaar is het ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Type Kabelmodem weet ik niet precies, [url]www.kabelfoon.nl[/url], maar de netwerkkaart zal wel gewoon een 10Mb 3Com Combo kaartje worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Kabel is heel eenvoudig. Gewoon je netwerk instellingen in orde maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Uit dit [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=73819]onderwerp[/url] blijkt dat mijn ervaringen nogal positief zijn. Korte samenvatting van mijn aanpak: eerst onder Windows XP aan de praat krijgen (want alleen voor Windows heb je immers ondersteuning van de helpdesk, en dat zal bij Kabelfoon vast niet anders zijn!) Laat de installatie CD-rom dan wel voor wat 'ie is - anders leer je zo weinig van je avonturen onder Windows. Vervolgens een en ander simpelweg in Linux een keer zo goed mogelijk "herhalen": met gebruik van de instellingen die onder Windows werkten aan de slag gaan dus! (Ik geef toe: deze aanpak is niet erg recht in de leer en veronderstelt wel dat je nog een Windows-versie bij de hand hebt. Maar het werkte prima bij mij ....) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 Ok, Bedankt! Mocht het tegen de tijd dat de kabel er is het niet lukken horen jullie weer van mij! Groet, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 [quote:6f93f987e5="Mvlstar"]Hallo, Binnenkort krijgen we hier kabel maar je de folder zegt dat het kabelmodem, [url]www.kabelfoon.nl[/url], alleen maar op win 98 werkt, is dit ook zo of zijn er al tools om dit ook onder Linux werkend te krijgen want om nou een win 98 server te draaien... Bedankt, Marcel[/quote:6f93f987e5] Kijk op http://help.kabelfoon.nl/ voor uitleg over kabelfoon vs linux. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 Hmm, daar had ik zelf ook op kunnen komen maar ik dacht: "er staat op de pagina dat alleen windows en mac ondersteunt wordt, dus laat maar zitten om verder te kijken". Lui hé? Bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 [quote:432dd93c14="AndorabLe"]Kabel is heel eenvoudig. Gewoon je netwerk instellingen in orde maken.[/quote:432dd93c14] Ik bedoelde eigenlijk een aansluiting via een netwerkkaart. En niet een verbinding via een seriele poort. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2002 hallo alle, kabelfoon levert bij zijn kabelmodem (terayon) een blaauw kastje met usb aansluiting ,dat werkt als netwerkkaart!. daar zijn voor linux geen drivers voor??? werkt wel met windows 98/me/xp. dhcp protocol . oplossing zelf net werkkaart aanschaffen voor linux en dhcp installeren. kaart werkt ook onder windows ! blaauwe mouseachtig ding van soho gebruik ik niet. groeten berry kabelfoon gebruiker Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2002 Op de snelheid van de verbinding na werkte de kabel aansluiting bij mij altijd perfect. gewoon netwerkaart installeren en op dhcp verkrijgen. Werkte vrijwel meteen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen