anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Delen Geplaatst: 22 november 2002 een zeer ijdel topic, maar ik wou morgenmiddag (=zaterdag) toch maar ff naar de hcc dagen gaan. Zijn er nog leuke dingen te doen voor een Linux fanaat? (Ik neem mun VR3 mee:-) ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2002 Ja Schuifelen, Schuifelen en nog eens Schuifelen oftewel het was vandaag al bere druk dus vraag me af hoe het morgen wordt :D Verder is er bij de hcc groepen wel eea. te zien/ouwehoeren ;) nllug ... Tja een stop waard (hal 7 ergens in het midden) ontiegelijk oude hardware tekoop maar ik kocht natuurlijk weer een zepert (pII mamaplank dat het niet doet maar ach voor 5 EURO mag je eigenlijk niet meer verwachten :oops: Verder eigenlijk niet echt veel te beleven het is meer een grote PC_Dumpdag aan het worden Ik ben dan ook versleten :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 [quote:40fa516aa8] Verder eigenlijk niet echt veel te beleven het is meer een grote PC_Dumpdag aan het worden [/quote:40fa516aa8] Daar is het toch ook mee begonnen?? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 ik zal wel ff zien; als de gang naar de jaarbeurs nog begaanbaar is ga er wel ff heen, anders ga ik liever maar gewoon een keer naar 1 of andere Linux-activiteit toe. Lijkt me wel lollig eens wat mensen te ontmoeten das het belangrijkste. Dank voor de reacties! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 [quote:3eccffdabf="wbsoft"]een zeer ijdel topic, maar ik wou morgenmiddag (=zaterdag) toch maar ff naar de hcc dagen gaan. Zijn er nog leuke dingen te doen voor een Linux fanaat? (Ik neem mun VR3 mee:-) )[/quote:3eccffdabf] Ja hoor, leuk. Vergeet de Knoppix cdrom niet. (1 Euro, gratis als je lid bent van de Unix gg). Bij de Unix gg stand op te halen. Herr Knopper selber was er in elk geval op Vrijdag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 Echt niet, ik heet toch echt Sander Knopper, maar ik was er vrijdag niet... :roll: :wink: Vandaag (zaterdag) ben ik wel geweest, heb een Radeon 9000 Pro en een 60GB HD gekocht. Ach, ik vond het wel weer leuk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 Voor mij was 'ie geslaagd! Ik heb voor € 99,- een Samsung laserprinter gekocht (Nieuw!!) achter in hal 12. Gafe printer met.................... LINUX drivers. Dus 3x hoera voor Samsung. Ik was er al in de ochtend (zaterdag) en vond de drukte eigenlijk wel meevallen. Die gameexpo mogen ze van mij verbieden, wat een lawaai zeg. Verder nog gelachen op de micro$choft stand. Gigantisch groot. Toen werden er gebruikers geïntervieuwd door zo'n micro$choft zielepoot. En wat vind jij van XP....... Hmm, antwoordde de gebruiker, gaat wellllll.......... Het enthousiastme was duidelijk getemperd bij deze gebruiker en de micro$choft intervieuwer ook met zo'n antwoord. Arthur Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 [quote:b13010c242="knopper"]Echt niet, ik heet toch echt Sander Knopper, maar ik was er vrijdag niet... :roll: :wink: Ach, ik vond het wel weer leuk[/quote:b13010c242] Maar jij bent dan ook niet de Duitse heer Klaus Knopper, die Knoppix samengesteld heeft. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 Bennet terug van de expo.. Wow! wat een lawaai zeg!! Vooral in de hal waar de stand van Computer!Totaal was. Dar sont MS met een mega demonstratie, Logitech met limbodanseressen en bijhorende muziek, en nog enkele van dergelijke stands..Heb een tijdje in hun (C!T) stand gestaan, nou petje af, na een half uurtje kon ik mezelf niet meer horen denken (en had ik barstende koppijn...), zij staan daar dus de hele dag in dat lawaai... Effin, nog een demo gevolgd van Sander Vugt over het 1,2,3linux artikel in C!T, verder bij de unix gebruikersgroep gekeken, daar zo nu en dan verbaasd over de onkunde van de uitleggers ("voor een installatie van SuSE 8.1 heb je zeker 15 GB nodig, de instalatie zelf neemt 8 GB in beslag", duh...), een aantal Engelstalige desktops Nederlands gemaakt, en een nieuwe monitor gekocht voor 90 euro.. Al met al op zich een leuk dagje. domper waren de parkeerkosten: 10 euro!! Dat is zelfs duurder dan de entree!!! Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 Ik ben nog nooit geweest, ga morgen met mijn vriend. Ben benieuwd :) We hebben wijselijk besloten met de trein te gaan, want afgezien van parkeerkosten zal het niet prettig zijn om er met de auto te komen. En als die gast van M$ mij waagt te interviewen zeg ik "tja, de home edition ken ik niet, wel de pro, die gaat wel als je alle geintegreerde spyware het zwijgen op hebt gelegd. Alleen nog ff wachten op WinXPlite om IE, M$N e.d. eruit te slopen. Enne, misschien weet u dat .. Ik kreeg SP1 steeds maar niet geinstalleerd, ik snap echt NIET waar dat door komt!" :D ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Tip... Zoiets zou ik niet zeggen... WinXP-lite om IE e.d. eruit te kunnen slopen zal niet komen... daar is juist sp1 o.a. voor gemaakt. Zeg dus geen domme dingen op zo'n moment :lol: Een leuker antwoord zou zijn in de trend van dat je je beter thuis voelt bij de power van linux :D Een alternatief ophemelen lijkt me beter dan de concurrentie de grond in trappen. Of men moet er expliciet naar vragen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Idd met SP1 rammen ze er ook weer fijn en ongevraagd M$ Java op als ik het goed heb begrepen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 Met SP1 kun je de ICOONTJES van M$N e.d. weghalen .. de onderliggende programma's blijven staan :roll: Verwacht van WinXPLite, zodra het er is (zit eraan te komen) maar iets beters hoor! Dat is overigens van [url=http://www.litepc.com/xplite.html]derden[/url] Enne, w.b. de HCC-dagen, ik vond het erg leuk, beh. de knallende balonnen bij de MicroShit-stand (ik heb een fobie voor knallen :() Het was druk, maar door de ruime opzet (brede gangen) niet claustrofobisch. En, het was ERRUG rustig op de dames-w.c.'s, normaliter bij zo'n druk evenement is dat dringen, terwijl de mannen binnen notime geweest zijn :D Mijn vriend dacht dat er ong. 4% vrouwen was, ik schatte het eerder op 1% ... We hebben ook nog wat gekocht, hij een HD van 80 GB, ik een tweedehands HD van 8 GB voor een vriendin .. €7 zonder garantie en dat klopte, want het ding doet het niet :roll: :P Nou ja, tip van mijn vriend, sloop hem open om eens te kijken, heb je toch nog plezier voor je 7 eurootjes :) En dan nog een microfoontje van 1 euro, LOL, en een paar boeken. Ook nog bij de C!T-stand geweest (inderdaad een oordeel van jewelste), daar een nogal ingewikkelde computervraag gesteld waar ze helaas geen sluitend antwoord op hadden (over die HD van mijn servertje welke niet meer herkend wordt, staat hier ook ergens een thread van). Eerst maar weer eens wat proberen, dan kom ik hier wel weer met verdere vragen ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 ik heb zeker genoten van de HCC net zoals de laatste 6 jaar, alleen die gamexpo kan wel weg ja, kvindt het verspilling van (markt)ruimte. lekker 615 euro uitgegeven :P en SuSe gekocht. Ik kan niet wachten tot volgend jaar! Met vr.gr. Robert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 [quote:a0dc657eba="ancum"]Verder nog gelachen op de micro$choft stand. Gigantisch groot. Toen werden er gebruikers geïntervieuwd door zo'n micro$choft zielepoot. En wat vind jij van XP....... Hmm, antwoordde de gebruiker, gaat wellllll.......... Het enthousiastme was duidelijk getemperd bij deze gebruiker en de micro$choft intervieuwer ook met zo'n antwoord. Arthur[/quote:a0dc657eba] wat een typische reactie. ik vind dat je (niet alleen jij) errug zielig reageert. natuurlijk wordt ie geaccepteerd op een linux forum, maar windows xp is stabiel en heel vriendelijk in het gebruik. qua gebruikersgemak liggen ze sowieso ver voor. het is ook wel makkelijk dat je het installeert en alles werkt gewoon en dat is iets wat ik in linux best wel mis. op andere gebieden is het iets minder, maar nuanceer je antwoord of zeg gewoon niets. (ga nou nie reageren met commerciele en open-source -achtige argumenten, want dat weten we wel) ik ben nie pro-microsoft, maar ik vraag me wel af hoe jullie het aan zouden pakken als je je eigen OS geschreven hebt en je wilt het gaan verkopen. ik kan je wel 1 ding zeggen als je dan open-source zegt, ben je commercieel gezien niet echt goed bezig. verder lijkt het me duidelijk waarom de meeste drivers en software er wel voor windows zijn en niet voor linux. over de HCC-dagen: er is idd veel zooi te koop en dat trekt mij ook nie echt. Gelukkig zijn er een paar grotere bedrijven die er wel wat van proberen te maken. dat wil nie zeggen dat de prijzen ook echte beurs-prijzen waren. ik zag verder op tweakers dat er met 30% van de geteste producten iets mis was en dat viel me wel tegen, maar tis logisch als je ziet wat er bij sommige stands verkocht wordt. ik heb trouwens een leuke logitech muis gekocht (mx500). verder had ik graag een plat beelschermpje gekocht. tft of lcd boeit me verder nie zoveel, maar ik vind het allemaal wat te duur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 [quote:81b0ffb484="Cyphus"][quote:81b0ffb484="ancum"]Verder nog gelachen op de micro$choft stand. Gigantisch groot. Toen werden er gebruikers geïntervieuwd door zo'n micro$choft zielepoot. En wat vind jij van XP....... Hmm, antwoordde de gebruiker, gaat wellllll.......... Het enthousiastme was duidelijk getemperd bij deze gebruiker en de micro$choft intervieuwer ook met zo'n antwoord. Arthur[/quote:81b0ffb484] wat een typische reactie. ik vind dat je errug zielig reageert. natuurlijk wordt ie geaccepteerd op een linux forum, maar windows xp is stabiel en heel vriendelijk in het gebruik. qua gebruikersgemak liggen ze sowieso ver voor. op andere dingen is het iets minder, maar nuanceer je antwoord of zeg gewoon niets. (ga nou nie reageren met commerciele en open-source -achtige argumenten, want dat weten we wel) over de HCC-dagen: er is idd veel zooi te koop en dat trekt mij ook nie echt. Gelukkig zijn er een paar grotere bedrijven die er wel wat van proberen te maken. dat wil nie zeggen dat de prijzen ook echte beurs-prijzen waren. ik zag verder op tweakers dat er met 30% van de geteste producten iets mis was en dat viel me wel tegen, maar tis logisch als je ziet wat er bij sommige stands verkocht wordt.[/quote:81b0ffb484] geen commentaar, de M$ bios zit nog stevig ingeprogrammeerd bij onze cyphus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2002 [quote:8cf9f6fea5="Cyphus"][quote:8cf9f6fea5="ancum"]Verder nog gelachen op de micro$choft stand. Gigantisch groot. Toen werden er gebruikers geïntervieuwd door zo'n micro$choft zielepoot. En wat vind jij van XP....... Hmm, antwoordde de gebruiker, gaat wellllll.......... Het enthousiastme was duidelijk getemperd bij deze gebruiker en de micro$choft intervieuwer ook met zo'n antwoord. Arthur[/quote:8cf9f6fea5] ... windows xp is stabiel ... [/quote:8cf9f6fea5] De blauwe schermen zijn maar om 1 reden verdwenen. MS heeft namelijk een nieuwe errorhandler geschreven. :D [quote:8cf9f6fea5="Cyphus"] ik ben nie pro-microsoft, maar ik vraag me wel af hoe jullie het aan zouden pakken als je je eigen OS geschreven hebt en je wilt het gaan verkopen. ik kan je wel 1 ding zeggen als je dan open-source zegt, ben je commercieel gezien niet echt goed bezig. verder lijkt het me duidelijk waarom de meeste drivers en software er wel voor windows zijn en niet voor linux. [/quote:8cf9f6fea5] Je kunt op meerdere manieren geld verdienen aan software die je zelf hebt geschreven. De eerste is er een groot prijskaartje aan hangen, en ervoor zorgen dat er genoeg mensen zijn die het kopen. Support hoef je dan niet te leveren. De tweede methode is ervoor zorgen dat het vrij beschikbaar komt, zorgen dat velen het gaan gebruiken en als ze problemen hebben deze problemen tegen een vergoeding oplossen. De derde is een combinatie van de eerste twee. De reden waarom verschillende drivers er niet zijn voor Linux en wel voor windows is heel eenvoudig. Er zijn nog steeds een aantal fabrikanten die weigeren om drivers te maken of de specs vrij te geven zodat er drivers gemaakt kunnen worden. Leuk om te weten is dat het ook andersom kan. Wel drivers voor Linux, maar geen drivers voor windows. Windows XP heeft bijvoorbeeld geen support voor Bluetooth en zal dat voorlopig ook niet krijgen. Linux heeft de ondersteuning voor Bluetooth inmiddels in de kernel zitten. Een ander (concreet) voorbeeld is een philips webcam van het type PCVC665K. Onder Windows98 is het te hopen dat het ding wil werken. Een andere windowsversie hoef je niet eens te proberen. Er zijn gewoon geen drivers. Onder Linux heb je het ding heel snel aan de praat. [quote:8cf9f6fea5="Cyphus"] over de HCC-dagen: er is idd veel zooi te koop en dat trekt mij ook nie echt. Gelukkig zijn er een paar grotere bedrijven die er wel wat van proberen te maken. dat wil nie zeggen dat de prijzen ook echte beurs-prijzen waren. ik zag verder op tweakers dat er met 30% van de geteste producten iets mis was en dat viel me wel tegen, maar tis logisch als je ziet wat er bij sommige stands verkocht wordt. ik heb trouwens een leuke logitech muis gekocht (mx500). verder had ik graag een plat beelschermpje gekocht. tft of lcd boeit me verder nie zoveel, maar ik vind het allemaal wat te duur.[/quote:8cf9f6fea5] geen commentaar, ik ben gewoon niet op de hcc-dagen geweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 [quote:8623571cc4="Cyphus"]ik ben nie pro-microsoft[/quote:8623571cc4] Weer zo'n spuit 11 die ertussendoor komt om de gevestigde orde te verdedingen, met als eerste argument 'ikben niet voor Microsoft maar ..." :roll: Typisch hersenspoeling uit Redmond. "Windows XP, omdat jíj het wilt!" .. yeah sure! :evil: Kijk liever naar voordelen en nadelen van Windows én Linux, en van de verschillende windowsen onderling, ipv vallen over een grapje. Dan komt sowieso XP niet als beste windowsversie uit de bus (want dat is 2k). En dan heb ik het puur over het gebruik van de verschillende OS-sen, ik heb geen zin om weer in te gaan op bredere argumenten als open source, macro-economie etc. Dat mondt uit in een politieke discussie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 [quote:3ee6ab2632="wateengedoe2"][knip] ..., ik een tweedehands HD van 8 GB voor een vriendin .. €7 zonder garantie en dat klopte, want het ding doet het niet :roll: :P Nou ja, tip van mijn vriend, sloop hem open om eens te kijken, heb je toch nog plezier voor je 7 eurootjes :) [/quote:3ee6ab2632]Tip: Op de HCC beurs is een hardware test -stand (voor HCC leden). Een paar jaar geleden ook een tweedehands hd aangeschaft, en gelijk laten testen. Deed het niet, kreeg een andere, weer laten testen, deed het niet, kreeg toen mijn geld terug. Het was een correcte leverancier, de fout geteste hd's werdeni niet bij de te verkopen exemplaren teruggezet. Maar geen hd dus... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 zo wat een reacties :D keej linde002 jij denkt er nie eens over na. de linux-kernel zit er bij jou diep ingeramd, gooi ik dan terug en er is dus geen discussie mogelijk: linux is het beste. ik vind het kinderachtig. hetzelfde geldt voor wateengedoe2. ik ga nie eens reageren op je, want dat lijkt me nie verstandig. ik vind het wel jammer dat je jezelf zo laat gaan. je kunt ook reageren als andorable en dat lijkt me veel netter. nog even snel een reactie: die errorhandler ben ik goed over te spreken. geen blauwe schermen meer. ik ben het met je eens over de support. die kan idd wel beter bij ms vooral omdat je zoveel moet betalen, maar aan de andere kant: waar moet je zijn als je een probleem bij linux hebt: je wordt een beetje rondgestuurd en als je geluk hebt, vind je iemand die je wil helpen. Je bent bij linux heel erg afhankelijk van i-net en dat kan een nadeel zijn. ik vind dit allemaal een beetje ondoorzichtig, vooral voor beginners en dat ben ik. Bij windows weet je wel wie je kunt aanspreken bij problemen: of microsoft of de winkel waar je je computer hebt gehaald en er zijn meestal wel telefoonnummers beschikbaar. Over de drivers: Ik vind dat bedrijven ook drivers voor linux uit moeten brengen, maar ik snap wel waarom dat ze het niet doen: er moeten weer mensen op gezet worden en dat duurt weer een tijd, kortom het kost veel geld om drivers te ontwikkelen voor een OS waarvan de markt nog steeds kleiner is als die van windows en dan druk ik het nog mild uit. begrijp me echter nie verkeerd: ik zou ook willen dat ze het wel deden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen