Ga naar inhoud

Backup Kmail configuration, addessbook and mail

anoniem

Aanbevolen berichten

Op http://cgi.tripod.com/lvgandhi/cgi-bin/addfile.pl?lnxnthnt.txt#nt04 staat beschreven hoe een backup gemaakt kan worden van de KMail configuration, addessbook and mail. Het kopieren van deze bestanden naar een andere map in KDE op de zelfde PC is geen probleem. Alleen het kopieren van deze bestanden naar een extern media zoals een diskette of zip drive gaat niet volledig. Een aantal bestanden uit ~/Mail/inbox/cur/ kunnen niet gekopieert worden. Als ik de gekopieerde bestanden naar ~/Mail in een andere PC kopieer en KMail open is er van de vele emails in postvak in maar 1 zichtbaar. Verzonden berichten is helemaal leeg. :( Wat kan er mis gegaan zijn? :roll:
Link naar reactie
kmail kent twee mailformaten, mbox en maildir. Mijn ervaring is dat berichten die in maildir zijn opgeslagen zich niet of moeilijk laten backuppen. Wat je kunt doen is in kmail niewuwe mappen aanmaken van het type mbox. Kopieer in kmail de bestanden uit de bestaande mappen naar deze nieuwe mappen. Verwijder de maildir-mappen en zet de mbox-mappen op de plek van de oude maildir-mappen. Maak nu een backup, en kijk of het nu gelukt is. instellen van maildir/mbox kun je regelen bij de instellingen van kmail en/of bij de eigenschappen van de mappen.. Max
Link naar reactie
Hm, ik heb in Kmail Configureren Kmail bij Standaard zij e-mail op de schijf geselecteerd: mbox . Kmail afgesloten, en ik heb Mail gekopieert naar mbox en Mail verwijderd. Als ik Kmail daarna weer start maakt deze weer een nieuwe Mail map aan. Ook nu kunnen van de 109 bestanden in de ~/mbox/inbox/cur slecht 1 bestand gekopieert worden naar mijn zip drive. Een voorbeeld van zo een foutmelding: Kon niet kopieren naar /media/sda4/mbox/send-mail/cur/1037132728.1660.PNW1:2,S :roll:
Link naar reactie
//wbsoft Zowel cp en Konqueror. //max Het kopieer probleem werd inderdaad veroorzaakt door het kopieren naar een FAT 16 geformateerde diskette /zip disk. Het ziet er naar uit dat de : de boosdoener is. Het enige bestand dat wel gekopieerd kon worden in de ~/home/jolo/Mail/inbox/cur had geen : Dus heb ik een diskette op de volgende wijze geformatteerd: [code:1:cf2563c85a] jolo@node1048e:~> /sbin/mkfs.minix -c /dev/fd0 1440 480 inodes 1440 blokken Firstdatazone=19 (19) Zonegrootte=1024 Maxsize=268966912 144 ...304 ...464 ...624 ...784 ...944 ...1104 ...1264 ...jolo@node1048e:~> [/code:1:cf2563c85a] Met deze diskette kon ik wel een complete backup maken van de mail en configuration van Kmail. :) Voor kopieren naar een Fat partitie, zou idd een archief gemaakt kunnen worden met tar. Bijvoorbeeld: tar -cf Mail.tar Mail :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...