Ga naar inhoud

Acrobat Reader 5.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb net Acrobat Reader 5.0 geinstalleerd maar als ik um wil starten komt er deze melding: "acroread must be executed from the startup script." Ik heb in de dir waar alles is geinstalleerd wel ergens een orangje schroevendraaier icoontje staan (RedHat 8.0) is dit het script, zo ja als ik het wil starten gebreurd er niks. Hoe moet ik um nu starten???? Groeten, Armitage
Link naar reactie
Acrobat is geinstalleerd in /usr/local/Acrobat5, deze DIR werd bij de installatie zelf aangegeven. De executable staat in /usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin. Als ik nu in een teminal acroread wil starten komt de melding: /usr/local/bin/acroread: No such file or directory. Dan kopieer ik acroread naar /usr/local/bin, maar als ik um dan wil starten komt ie met de melding: acroread must be executed from the startup script. Wat doe ik dan fout????
Link naar reactie
Dat kopieren, dat werk niet. Wat waarschijnlijk wel werkt, is in de terminal naar de juiste dir gaan en vervolgens starten met:[code:1:4fc1aa0b3f]./acroread[/code:1:4fc1aa0b3f]Dan begrijpt bash dat het op te starten bestand in de actieve dir staat. Mocht dat nog niet werken, dan kun je eens zoeken met [code:1:4fc1aa0b3f]find / -iname acroread*[/code:1:4fc1aa0b3f]
Link naar reactie
kun je het opstarten met: [b:5a827833db]/usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin/acroread[/b:5a827833db] ? Als dat lukt kun je /usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin aan je pad toevoegen, of zelf ff een klein scriptje maken met de naam /usr/local/bin/acroread: [code:1:5a827833db] #/bin/sh exec /usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin/acroread "$@" [/code:1:5a827833db] Sla dit op, maak het executable (chmod +x /usr/local/bin/acroread) en dan zou ut moeten werken.
Link naar reactie
[quote:52137919a4="maximilaan"]Andere mogelijkheid is een symlink naar de executable van acroread, of gebruik maken van een alias Max[/quote:52137919a4]klopt maar bij een symlink wordt de lokale directory soms verkeerd geïnterpreteerd door het startupscript (zeker als het de dirname van $0 achterhaalt) en een alias werkt alleen in de interactieve shell (in scripts alleen als je eerst set -s expand_aliases doet).
Link naar reactie
Oke ik heb het volgende geprobeerd, en zonder succes :( . Ben naar /usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin gegaan en heb ./acroread uitgevoerd, dan komt er de volgende melding: ./acroread must be executed from the startup script. Deze acroread is de executable (tandwiel icoontje). Ben naar /usr/local/Acrobat5/bin gegaan en heb ./acroread uitgevoerd, dan komt er de volgende melding: Warning: charset "UTF-8" not supported, using "ISO8859-1". Aborted Deze acroread is het wit blaatje met orange schroevendraaier icoontje. Als ik gewoon 'acroread' uitvoer van welke locatie dan ook, komt deze melding: acroread must be executed from the startup script. Hoop dat jullie me hier mee verder kunnen helpen. Groeten, Armitage
Link naar reactie
:) Heb eens op google gezocht naar "Warning: charset "UTF-8" not supported, using "ISO8859-1"." en toe kwam ik op een pagina waar werd verteld dat je in usr/local/Acrobat5/bin/acroread het volgende moest toevoegen: LANG=en_US export LANG. Nu kan ik um vanuit usr/local/Acrobat5/bin met ./acroread starten. iig bedank voor de vele reacties, dat geeft de burger weer moed :D Groeten, Armitage
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...