anoniem Geplaatst: 17 november 2002 Delen Geplaatst: 17 november 2002 Hallo, Ikben nog behoorlijk nieuw met linux, maar ik heb het volgende probleem: ik heb RedHat 7.3 geinstalleerd op een oude pc (p3-450, 384 MB RAM) die ik als test-doos voor dynamische websites wil gebruiken. Daarvoor heb ik apache, php en mysql geinstalleerd, en webmin om het te beheren. Alles lijkt te werken. Maar: en dit is volgens mij een hele simpele vraag, maar toch: voor de website die ik op wil zetten (met het open source CMS XOOPS ([url=www.xoops.org]www.xoops.org[/url])) heb ik de naam van de mysql server nodig. Localhost (meer standaard dan dat krijg je het volgens mij niet) werkt niet: kan de db niet vinden en kan ook geen tabellen aanmaken. Met andere woorden: hoe zorg ik ervoor dat een php script toegang krijgt tot mijn MySQL database? In webmin werkt het allemaal wel, maar daar is geen overzicht van de config instellingen te vinden... Herko Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2002 Je kunt het beste PHPmyAdmin installeren. Hiermee kun je heel overzichtelijk je databases beheren. Je moet zoveel mogelijk van Webmin afblijven. Kijk eens op http://forum.nedlinux.nl Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen