Ga naar inhoud

Mail server & ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensjes! Ik zit met een probleem... Ik heb een Linux [b:5deaf7033e]Debian[/b:5deaf7033e] servertje, met [b:5deaf7033e]Exim[/b:5deaf7033e] als MTA en [b:5deaf7033e]Courier-IMAP[/b:5deaf7033e] als IMAP daemon. En natuurlijk [b:5deaf7033e]squirremail[/b:5deaf7033e] als webmail client :) Ik heb een domein-naampje gekocht en deze met mijn ADSL IP-adres verbonden... Helaas kan ik op de één of andere manier [u:5deaf7033e]GEEN[/u:5deaf7033e] mail ontvangen?? En hoe het komt weet ik niet! Alleen mail wat via PLANET is verstuurd komt aan :-? Als ik bijvoorbeeld met een MSN account naar mijzelf mail, gebeurt er niks! Alsof de mail geblokkeerd wordt vóórdat hij bij mijn server aan komt.... Weet iemand een howto-tje, of een tip die mij met dit probleem kan helpen? Of weet iemand of het aan dat ADSL ligt? Ik heb btw een ge-tweaked modem. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Als het goed is mag ik een servertje draaien van Planet internet... Mijn webserver doet 't in ieder geval wel. Zou jij misschien mijn SMTP/IMAP kunnen telnetten?? Ik ben op dit moment niet in staat om vanaf een ander netwerk een verbinding te maken. Moet je natuurlijk niet ook Planet als ISP hebben ;) server: www.jazzman.nl SMTP: 25 IMAP: 143 Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Wordt alleen pingen geblokkeerd dan? Ik hoop dat telnetten dan wel lukt! Probeer als volgt: - Open MS-DOS Prompt - C:\> telnet www.jazzman.nl 25 Als 't goed is krijg je de volgende melding: [code:1:e23ec5b469]220 debian.jazzman.nl ESMTP Exim 3.35 #1 Fri, 15 Nov 2002 11:24:34 +0100[/code:1:e23ec5b469] Type in: QUIT<enter> om af te sluiten Als dat werkt, werkt mijn SMTP wel van buitenaf.. dus moet ik mail kunnen ontvangen... dan ligt de oorzaak dus ergens anders... :-?
Link naar reactie
Oke sluit eerst de services in het bestand inetd.conf uit welke niet nodig zijn: 9/tcp open discard 13/tcp open daytime Alles staat namelijk open van buitenaf en ik denk dat het niet de bedoeling is. Ook samba staat open. Ik zal hier niet de complete lijst neerzetten maar in ieder geval zorg ervoor dat je de firewall eerst goed op orde brengt anders kun je over een paar uur weer opnieuw gaan installeren :lol: Ik kan geen telnet naar 25 doen ik zal even kijken waar dat door komt, de andere poorten werken wel. Dus ook 80 kan naartoe getelnet worden. Dus check eerst even de security voor je het systeem zo online brengt.
Link naar reactie
Inderdaad: Uit het forum servers: [quote:f85a85af2f]Spamblock op poort 25 Op het (internet)netwerk van Planet Internet is een filter ingesteld om het verkeer van en naar Planet Internet te reguleren. Van Inbelpunten naar Internet: Poort 25 TCP (SMTP, mail) staat dicht. Mail moet worden gestuurd naar mail.planet.nl (zie ook Relaying denied) [/quote:f85a85af2f]
Link naar reactie
Kun je niet er voor zorgen dat die mail wordt verstuur via de mailserver van Planet? Je eigen mailserver fungeert dan als een emailclient, zoals een gewone Evolution of Kmail. Of voldoet het dan niet meer aan je wensen? BTW: wat is het idee van het blocken van die poort? Is men bang dat via locale mailservers grote hoeveelheden spam de wereld wordt ingestuurd?
Link naar reactie
Goed ik kan me voorstellen dat deze manier niet helemaal netjes is, maar ik kan me ook goed voorstellen wat de netwerkbelasting voor planet is wanneer er van hun enorme hoeveelheid klanten een hoop mensen een mail server installeren die ook relaying toelaat (zoals de meeste mensen software installeren zonder daarbij rekening te houden met de veiligheidsproblemen die daarbij komen kijken).
Link naar reactie
Ik heb het [url=http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/231.shtml]verhaal[/url] van Planet even gelezen. Het is mij inmiddels een stuk duidelijker, maar kunnen ze bij Planet email met jouw domeinnaam niet gewoon koppelen aan je mailbox die je daar al hebt? Dan hebben zij alle controle en kun jij gewoon mail ontvangen met je eigen domeinnaam.
Link naar reactie
[quote:a29e8b5177="[DarthV]"]Inderdaad: Uit het forum servers: [quote:a29e8b5177]Spamblock op poort 25 Op het (internet)netwerk van Planet Internet is een filter ingesteld om het verkeer van en naar Planet Internet te reguleren. Van Inbelpunten naar Internet: Poort 25 TCP (SMTP, mail) staat dicht. Mail moet worden gestuurd naar mail.planet.nl (zie ook Relaying denied) [/quote:a29e8b5177][/quote:a29e8b5177] Kun je een link geven? (edit: oeps, is niet meer nodig) Zuigt natuurlijk wel dat je niet zonder meer een mailserver kunt draaien bij planet... :( Overigens zie ik niet staan dat [b:a29e8b5177]inkomend[/b:a29e8b5177] verkeer naar poort 25 wordt geblokkeerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...