Ga naar inhoud

USB & modules

anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb om een of andere reden de voorkeur voor een sterk modulaire kernel (al met al compile ik vrijwel alles als module, dus geen build in shit) zo ook usb het enige probleem was tot voor kort dat ik dan alle modules met de hand moest laden, maar na een nieuwe poging (en een bestudering van man pages bij de modutils - m.n. modules.conf) is het gelukt... op een klein puntje na... de modules worden te snel achter elkaar geladen - of, en dat is eigenlijk hetzelfde, de modules laden niet snel genoeg ;) \u\h:\w$ cat /dev/input/event0 (zonder dat er modules geladen zijn...) geeft een error (cat: /dev/input/event0: no such device) lsmod geeft dan aan dat alleen usbcore geladen is even later weer cat/dev/input/event0 resulteerd in het laden van input, hid, evdev, mousedev, usb_ohci enz... maar wel dezelfde foutmelding direct daarna weer catten gaat wel goed conclusie: /etc/modules.conf is op zich goed, de kernel modules loader doet zijn werk, maar de modules worden te snel achtereen geladen. enig idee hoe ik dat kan fixen? nb: als daar behoefte aan is kan ik /etc/modules/conf wel ff posten
Link naar reactie
Hmm ... ben maar een newbie, dus ik moet een beetje uitkijken wat ik post. Voor wat het waard is dus: toen ik een tijdje terug bezig was om te kijken wat mijn USB toetsenbord allemaal kan en niet kan en daarbij liep ik ook aan tegen /dev/input/event0. Even snel en uit m'n hoofd zou ik zeggen dat je die file alleen maar kan lezen als je de evdev module geladen hebt (alweer uit m'n hoofd: met modprobe evdev). Dus mijn herinnering is: eerst evdev laden en dan kan je /dev/input/event0 lezen. Zinvol of onzin? (Immers, mijn verhaal het lijkt weinig te maken te hebben met de snelheid of volgorde waarin moduels worden geladen.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...