Ga naar inhoud

trillian for linux??????

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:df2012e5c8="Venom"]hallo ik had iets geinstaleerd gremlin of zo maar ik kan het opstart bestandje niet vinden. hoe moet ik een programma opstarten. [/quote:df2012e5c8] ls een programma na de installatie niet in je startmenu verschijnt, dan kun je het opstarten door het juiste commando in te typen. Dit is meestal de naam van de applicatie Gremlin start je dus door [b:df2012e5c8]gremlin[/b:df2012e5c8] als commando in te typen. Mozilla via [b:df2012e5c8]mozilla[/b:df2012e5c8] StarOffice via [b:df2012e5c8]soffice[/b:df2012e5c8] (da's dus een uitzondering ;)) Waar typ je zo'n commando? Als je KDE of Gnome als desktop gebruikt, druk dan op de toetsencombinatie Alt+F2, of ga in het startmenu naar de optie 'commando uitvoeren' (of vergelijkbare ingang...) Andere mogelijkheid, open een terminal of konsole en typ achter de prompt het commando in. Let wel, de omgevingsvariabele van een terminal kan anders zijn dan die van je desktop (bijv. kde zorgt tijdens het opstarten er zelf voor dat de juiste versie van kde wordt gebruikt als omgevingsvariabele, terwijl deze mogelijk niet standaard zo is ingesteld..). Hierdoor kan het opstarten van een applicatie via de terminal soms mislukken.. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...