anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Delen Geplaatst: 11 november 2002 Hallo allemaal, Ik heb een vraagje weet iemand of trillian ook voor linux is???? Ik wil graag chatten op msn weet iemand hoe ik dit kan doen of wel programmatje je er voor nodig heb. Bedankt Venom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 je kunt gabber gebruiken, maar daarvoor heb je een server nodig die de protocollen levert die je wilt gebruiken dus msn,icq,jabber,aim. ik zou ook wel een trillian achtig programma willen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 hallo Ik weet namelijk helemaal nix van linux. Maar welke server moet ik dan gebruiken www.msn.com of zoiets ik had iets geinstaleerd gremlin of zo maar ik kan het opstart bestandje niet vinden. hoe moet ik een programma opstarten. ik weet niet waar hij staat THNX Venom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 Trillian ken ik niet, maar chatten via MSN kun je met kopete 0.5.0 of met Gaim Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 [quote:df2012e5c8="Venom"]hallo ik had iets geinstaleerd gremlin of zo maar ik kan het opstart bestandje niet vinden. hoe moet ik een programma opstarten. [/quote:df2012e5c8] ls een programma na de installatie niet in je startmenu verschijnt, dan kun je het opstarten door het juiste commando in te typen. Dit is meestal de naam van de applicatie Gremlin start je dus door [b:df2012e5c8]gremlin[/b:df2012e5c8] als commando in te typen. Mozilla via [b:df2012e5c8]mozilla[/b:df2012e5c8] StarOffice via [b:df2012e5c8]soffice[/b:df2012e5c8] (da's dus een uitzondering ;)) Waar typ je zo'n commando? Als je KDE of Gnome als desktop gebruikt, druk dan op de toetsencombinatie Alt+F2, of ga in het startmenu naar de optie 'commando uitvoeren' (of vergelijkbare ingang...) Andere mogelijkheid, open een terminal of konsole en typ achter de prompt het commando in. Let wel, de omgevingsvariabele van een terminal kan anders zijn dan die van je desktop (bijv. kde zorgt tijdens het opstarten er zelf voor dat de juiste versie van kde wordt gebruikt als omgevingsvariabele, terwijl deze mogelijk niet standaard zo is ingesteld..). Hierdoor kan het opstarten van een applicatie via de terminal soms mislukken.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2002 je kan ook amsn gebruiken, is speciaal voor msn en is een regelrechte kloon, ik vind het wel lekker werken de link is geloof ik [url]amsn.sourceforge.net[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2002 wil je iets zoals trillian, dan zal ik toch gaim moeten aanraden, gezien dit progsel met zowel: AIM,Yahoo, ICQ, MSN, Jabber en nog een aantal protocollen om kan gaan... en dus net zoiets is als trillian.. voor info: http://gaim.sourceforge.net oh btw: zou "gremlin" niet eens kmerlin kunnen heten?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen