Ga naar inhoud

Mijn netwerk performance -> slecht!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk weer een ouwe gammele 486 weten te scoren zodat ik mijn kapotte router weer repareren kan. Ik heb slackware 9 (beta, met dank aan danieldk ;) ) geinstalleerd en twee netwerkkaarten (allebei 3com 3c509 combo) erin gepropt. Nu heb ik internet via chello en dit is allemaal gedeeld en werkt. Echter de performance van het netwerk laat te wensen over. Nu is het internet traag (chello, wat wil je) maar het interne netwerk ook. Soms heb ik wel 25% packet loss intern, om over extern nog maar te zwijgen. Er zijn een aantal opties aan de netwerkkaart die je in kunt stellen met de 3com configuratietools: Full duplex / half duplex BNC, TBase10 Server optimalisation / client optimalisation Nu heb ik uiteraard op de ene netwerkkaart 10Base aan staan (kabel van kabelmodem) en BNC voor intern netwerk (COAX). Ik heb beide kaarten op half duplex staan en de server optimalisation aan. Nu denk ik dat dit goed is, maar door de lage performance zegt me dat ik iets wijzigen moet, maar ik weet zogauw niet wat. Ik heb ook een vrij standaard firewall-script gemaakt (standaard alles ACCEPT, MASSQUERADING on etc.) dus ik heb niet het gevoel dat het aan de firewall ligt. Iemand ideeen???
Link naar reactie
[quote:fcbab2a079="Mithrandir"]begrijp ik dat je van 1 netwerkkaart van zowel de utp als de bnc connector gebruik maakt? dat kan iirc niet![/quote:fcbab2a079] In die ene pc zitten 2 netwerkkaarten. 1 via utp de wijde wereld in en die andere met coax naar het netwerkje. Tenminste, dat begrijp ik er van. Anders zou hij geen eens een verbinding hebben. Het probleem met die coax-kabels is dat ze we eens een beetje brak kunnen zijn. Misschien dat je nog eens alle aansluitingen moet checken. En dide netwerkaartjes zijn ook niet meer de nieuwste. Misschien dat daar ook niet meer alles helemaal naar behoren functioneert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...