anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Delen Geplaatst: 10 november 2002 Hier volgt een volstrekt esthetisch "probleem". Op dit moment gebruik in voornamelijk Mozila 1.1 (i.p.v. de Konquerorbrowser ) en Evolution 1.0.8 (i.p.v. Kmail). Daarom heb ik de Konquerorbrowser- en Kmail-icons in het Panel (zo heet de balk onder in je scherm toch?) vervangen door Mozilla en Evolution-icons. Alleen mis ik nu het (grappige) effect dat die icons groter worden als je de muiscursor er boven houdt. Is dat: 1) iets dat je makkelijk zelf kan bewerkstelligen; 2) een KDE "bug"; 3) een Mozilla onderscheidenlijk Evoltion "bug"? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Hier werkt het gewoon ;) Wat voor pictogram heb je toegevoegd? Makkelijkste manier is om in het k-menu de applicatie op te zoeken die je wilt plaatsen in het paneel, en vanuit het menu het pictogram naar een lege plek in het paneel te slepen. pictogramzoomen moet dan ook werken bij het nieuwe pictogram Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Ik had het oorspronkelijk gedaan door in het Panel de rechtermuisknop te drukken en vervolgens met Add, Button etc (even uit mijn hoofd). Ik heb net de door Max voorgestelde methode geprobeerd, maar het effect blijft hetzelfde: dus geen effect. Tja. Ik zoek dus nog steeds naar de oorzaak van dit belangwekkende probleem ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Even gekeken, en dat werkt bij mij ook, incl iconzooming. Is icon zooming nog steeds ingeschakeld in het configuratievenster van het paneel? Zoomen de andere pictogrammen wel? Misschien is het configuratiebestand van kicker om zeep, dat kun je uitvogelen door (als kde niet draait..) $KDE_HOME/share/config/kickerrc te hernoemen, en kde opnieuw op te starten. (kDE_HOME is de plek waar kde haar configuratie bewaart, bijv. ~./kde, ~/.kde1, ~/.kde2 , etc...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Twee voorbeelden uit mijn kickerrc-bestand:[quote:346d8e6ba6][ServiceButton_4] DesktopFile=Editors/KEdit.desktop FreeSpace=0[/quote:346d8e6ba6]Hiermee kan ik Kedit opstarten en de desbetreffende icon speelt het Panel-spelletje leuk mee.[quote:346d8e6ba6][URLButton_1] FreeSpace=0 URL=/home/PeBo/.kde/share/apps/kicker/mozilla.desktop[/quote:346d8e6ba6]Dit is wat Kicker - vooralsnog vrij hardnekkig - genereert voor de icon voor Mozilla. Die icon speelt het onbenullige spelletje niet mee. Het zit hem kennelijk in het verschil tussen ServiceButtons en URLButtons. Enig idee voor een workaround? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Dit zjjn mijn knopjes: [code:1:901b9f0165] [ServiceButton_1] DesktopFile=SuSE/Development/Tools/kdesdk3-Cervisia.desktop FreeSpace=0 [ServiceButton_3] DesktopFile=Internet/konqbrowser.desktop FreeSpace=0 [ServiceButton_4] DesktopFile=Internet/KMail.desktop FreeSpace=0 [ServiceButton_5] DesktopFile=Home.desktop FreeSpace=0 [URLButton_1] FreeSpace=0 URL=/home/rinse/.kde2/share/apps/kicker/mozilla-Mozilla.desktop [/code:1:901b9f0165] Mijn Mozilla is dus ok een URLButton, maar zoomt wel. Enige verklaring die ik nu nog kan bedenken is dat het configuratiebestand /home/PeBo/.kde/share/apps/kicker/mozilla.desktop een klein pictogram gebruikt voor Mozilla, terwijl voor het zoomen een groot pictogram nodig is oid.. (ibj mij gebruikt mozilla nmlk een KDE-pictogram, niet die van Mozilla zelf, geen idee of dat uitmaakt in het proces..) Probeer eens in je k-menu een ander pictogram aan te maken, of maak op je desktop een nieuwe koppeling naar Mozilla aan, en sleep deze naar Kicker.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 En dat was de "gouden" tip ...[quote:47bb5f8371]... maak op je desktop een nieuwe koppeling naar Mozilla aan, en sleep deze naar Kicker ...[/quote:47bb5f8371]Dank! (Begrijp er trouwens niks van. Ik had het keurig gedaan met rechtermuisklik in het Panel en dan [u:47bb5f8371]A[/u:47bb5f8371]dd / Button / etc. Bug?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 Als je een button uitzoekt via menu->button, dan doe je eigenlijk hetzelfde als wanneer je een ingang uit het startmenu naar kicker sleept. maak maar eens een button aan in kicker, en wijzig vervolgens de corresponderende ingang in het startmenu. Kicker verandert dan mee, of is opeens zijn button-instellingen kwijt. Zelfde geldt als je de aangemaakte mozilla-pictogram van je desktop verwijderd, de button in kicker werkt dan niet meer.. Mogelijke oorzaak van het niet-zoomen is dus waarschijnlijk dat de ingang in je startmenu gebruik maakt van een kleine versie van het pictogram, waardoor het zoomen eigenlijk niks uithaalt.. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen