Ga naar inhoud

CD branden

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Kan het zijn dat een oudere brander (HP 8100) problemen geeft met bijv. KonCD? Alles lijkt namelijk goed te gaan maar ik krijg steeds een error als ik wil gaan branden. Ik krijg namelijk steeds dit soort meldingen. ------------------------------------------------------------------------ Using libscg version 'schily-0.5' /dev/scd0: HP CD-Writer+ 8100 Rev: 1.0g Using driver: Generic SCSI-3/MMC - Version 1.2 (options 0x0010) Starting write at speed 1... Process can be aborted with QUIT signal (usually CTRL-\). ?: Input/output error. : scsi sendcmd: no error CDB: 55 10 00 00 00 00 00 00 3C 00 status: 0x2 (CHECK CONDITION) Sense Bytes: 70 00 05 00 00 00 00 12 00 00 00 00 26 00 00 8B Sense Key: 0x5 Illegal Request, Segment 0 Sense Code: 0x26 Qual 0x00 (invalid field in parameter list) Fru 0x0 Sense flags: Blk 0 (not valid) error refers to data part, bit ptr 3 (valid) field ptr 0 cmd finished after 0.010s timeout 180s ERROR: Cannot set write parameters mode page. ERROR: Writing failed. ---------------------------------------------------------------------------------- Heeft iemand een oplossing? Eric
Link naar reactie
[quote:daa70800cb="knopper"]KonCD vind ik zelf niet zo lekker werken, probeer Arson eens onder KDE.[/quote:daa70800cb] Yep zeker de release candidate 1 && 2 zijn bagger :( kreatecd & k3b werken beter :D probleem is nml. dat ze tegenwoordig zonodig allerlei rechten goed willen zetten voor je en dan gaat het dus mis omdat de diverse proggies een andere group gebruiken (lekker bij de hand van alle heren programeurs :evil: ) Let er ook op dat je niet de driver automatisch zet voor deze brander, kies er zelf een die erbij past (heb nml. hetzelfde probleem met een nieuwe plextor, waar het voorheen altijd goed ging met de standaard mmc driver moet ik nu de specifieke plextor driver nemen ) En hoe heb je die drive aangesloten ?? hopelijk wel zoals beschreven als IDE1/slave (kan me nml. nogal wat windows problemen herinneren als je dat niet deed, maar kan evenzogoed cable select geweest zijn het week iig. af van de gangbare manier )
Link naar reactie
Ik heb de brander GUI's al lang opggegeven. Ze bevallen me geen van allen. Gebruik gewoon het basis command, net zo simpel en hele goed. eerst maak je een ISO file met bijvoorbeeld: [code:1:6f17f4aa00]mkisofs -r -o test.iso /home/eric43/blabla.tx[/code:1:6f17f4aa00] en dan fik je deze op CD, daarvoor moest je eerst ff kijken welke dev je brander is: [code:1:6f17f4aa00]cdrecord --scanbus[/code:1:6f17f4aa00] vaak is dat 0,0,0 en dan krijg je dus: [code:1:6f17f4aa00]cdrecord -v -eject dev=0,0,0 speed=24 /home/wric/43/test.iso[/code:1:6f17f4aa00] That's al
Link naar reactie
Idd gtoaster heb ik ook gebruikt, maar ik fik nooit audio CD's dus dat weet ik neit of adt bij mij ging. Ik vind gtoaster alleen redelijk nutteloos, omdat het erg simpel is enje zelfs een minikonsole in de GUI zelf hebt, dan tyop ik wel ff zelf hoor :) BTW gebruik je wel de tab aanvul functie van bash? Dat gaat een stuk sneller
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...