Ga naar inhoud

Parameters bij SuSE installatie

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Nu het wat stabieler gaat met mijn studie enzo, heb ik weer tijd om linux te installeren. Nu gebruik ik de boot cd van SuSE 8.1 om SuSE van het net te installeren. Alleen nu vraagt deze bij de Realtek om parameters in te vullen. Welke parameters ? Want bij Debian kan ik gewoon enter indrukken en verder gaan met installeren via het web. Dan geeft Debian wel een fout, maar de kaart werkt wel gewoon. Groeten, Joris
Link naar reactie
[quote:6ab0149c56="Joris"]Hoi, Nu het wat stabieler gaat met mijn studie enzo, heb ik weer tijd om linux te installeren. Nu gebruik ik de boot cd van SuSE 8.1 om SuSE van het net te installeren. Alleen nu vraagt deze bij de Realtek om parameters in te vullen. Welke parameters ? Want bij Debian kan ik gewoon enter indrukken en verder gaan met installeren via het web. Dan geeft Debian wel een fout, maar de kaart werkt wel gewoon. Groeten, Joris[/quote:6ab0149c56] wat voor realtec kaart heb je ?? want volgens mij hoef je idd geen parameters in te vullen want dat doet de module zelf wel. Wat je ook nog kan doen is aan het begin van je installatie/bootproces even handmatig (=via keuze menu) de modules te laden die je nodig denkt te hebben.
Link naar reactie
Piept SuSE dat hij de mii module niet kan laden ?? dat kan gebeuren met een campatable kaart neem dan gewoon de ne of ne2000 module Het lijstje modules is indrukwekkend en helaas kent 8.0 (kwam ik dus van de week achter niet meer de optie om automatisch modules te installeren.) maar kijk voor de zekerheid eens of je netwerkkaart niet al geladen is !!!
Link naar reactie
Het is een Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter Hmm, ik zal het eens met de NEN proberen. Dus SuSE heeft dus parameters nodig omdat het PCI is ? Maar wat vul ik daar dan in ? Er is geen netwerk-module geladen volgens YAST. het blijft idd. frappant, dat een commercielen distro moeilijk doet en een 'geek'-versie niet. Ik zal morgen eens verder gaan.
Link naar reactie
Parameters invullen hoeft volgens mij niet. Ik heb ook een realtek en heb met succes het hele spul neergeladen. Je kunt een zoeker doen op realtek +ftp (of deze als dat werkt: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=65828&highlight=realtek+ftp ) en dan kom je bij een topic die ditzelfde probleem behandelt. Ik heb zoals gezegd ook een realtek die niet in het rijtje staat, maar ik heb de middelste van de drie gekozen en die deed het. Zoals gezegd bij parameters invullen gewoon niks invullen en op enter drukken en met een beetje geluk lukt het dan. Succes! Het is de moeite waard!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...